Wpis z mikrobloga

@Teoriawojny: Przede wszystkim raczej powinny Cię interesować wyłącznie efekty pracy firmy, a nie część budżetu, które przeznaczają na wynagrodzenie :) Pamiętaj, że skuteczne SEO potrzebuje czasu. Poproś firmę aby podesłała raport ze wszystkich prowadzonych działań przez cały okres kampanii. Raport powinien uwzględniać, m.in dodane treści, pozyskane linki, porównanie sytuacji sprzed i teraz, raport z przeprowadzonych działań optymalizacyjnych, wzrost wyświetleń i kliknięć w GA, w Ahrefs profil linkowy również powinien iść do
Nie chce się zachować niestosownie ale nie do końca wiem jaką część budżetu przeznaczają na pozycjonowanie a ile na swoje wynagrodzenie.


@Teoriawojny: Wszystko zależy od budżetu. Im mniej im płacisz tym większy % pójdzie dla nich, a nie na działania.
Pozyskanie klienta firmę kosztuje X. Mają dane, że średnio klient "żyje" np. przez 20 miesięcy. Jeśli koszt pozyskania to powiedzmy 1000 zł, no to już 50 zł/mc muszą Cię skosić za
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Teoriawojny: a ile płacisz? Czasem jest tak, że przez pierwsze 4-6 miesięcy 100-150% budżetu przeznacza się na działania, a dopiero po tych miesiącach się zarabia. Przynajmniej ja tak robię u siebie podpisując umowy długoterminowe.

Klient z raportów otrzymuje raport pozycji i wejść z Analyticsa. Ewentualnie jakieś dane o domenie czy optymalizacja wykonana na jego stronie. Raczej nie raportujemy działań zewnętrznych i linków z własnego zaplecza że względu na tajemnicę handlową.
@leoha: Nie chodzi zupełnie o to, że chce tym ludziom patrzeć na ręce i rozliczać z każdego grosza - daleko mi do tego.
Moje pytanie związane było z tym jak w ogóle mam pytać o efekty ich pracy, to ja ustalam w końcu budżet ale nie znam żadnych parametrów.
Wystarczy napisać, że kwestia dysponowania pieniędzmi to "know how" danej firmy, w końcu 1k zostawione u firmy A i 1k u firmy
@Teoriawojny: > kwestia dysponowania pieniędzmi to "know how" danej firmy, w końcu 1k zostawione u firmy A i 1k u firmy B może mieć zupełnie różne rezultaty

Dokładnie tak jest, weź pod uwagę że firma A może wydawać więcej kupując linki tu i tam, a firma B może inne linki zdobywać korzystając z własnego zaplecza gdzie ten koszt będzie nieproporcjonalnie mniejszy (więcej może zgarnąć dla siebie). Czy oba przypadki dadzą taki
@astra2k: Dziękuję Ci serdecznie za wyczerpującą odpowiedź, moje pytanie wynikało właśnie z tego, że nie wiedziałem za co tak naprawdę płacę, teraz dostrzegam też dlaczego to pytanie mogłoby się wydawać "niewygodne".
Po prostu ludzie którzy mi to robią nic mi nie wysyłają - w sensie jakieś raporty miesięczne i nie za bardzo wiedziałem czy to tak ma być a że dzisiaj mi to do głowy przyszło to postanowiłem napisać w miejscu
@Teoriawojny: Nie ma sprawy. Z tymi raportami są też plusy i minusy, rozumiem że różne firmy mogą ukrywać się za "tajemnicą firmową" i dlatego nic nie wysyłają ale ogółem to też trochę skrajność ponieważ:

- z jednej strony sam bym nie pokazywał klientowi linków z najlepszych miejscówek czy prywatnego, naprawdę skutecznego zaplecza (chociaż klient świadomy jak działa seo i tak sobie je prędzej czy później wydłubie z google search console)
-