Aktywne Wpisy
![Ranger](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Ranger_ZcsQebuYzI,q60.jpg)
Ranger +344
Zwroty, po których wiesz, że osoba, która go wypowiedziała/napisała, jest upośledzona umysłowo.
Ja zacznę:
1. Uśmiechnięta Polska
#glupiewykopowezabawy #heheszki
Ja zacznę:
1. Uśmiechnięta Polska
#glupiewykopowezabawy #heheszki
![Aokx](https://wykop.pl/cdn/c3397992/Aokx_Z8YmrnaaC6,q60.jpg)
Aokx +44
Jak chcecie dowiedzieć sie czy kobieta jest dziewicą spytajcie się jej co sądzi o tym że niektórzy meżczyźni wolą dziewice, jak poleci atak to wiadomo. Można też zadać pytanie kontrolne "co to znaczy być dziewicą?" bo lubią naginać definicje dziewictwa.
#logikarozowychpaskow
#logikarozowychpaskow
@Piotr_z_Wykopu: Na takim aku to raczej rozrusznik nie zakręci nawet i nie będzie tego tematu w ogóle.
@Pangia: jeśli to jakiś mały benzyniak to może odpalić
@Piotr_z_Wykopu: Jak aku ma 10V to idź już po nowy. To trup.
Komentarz usunięty przez autora
A jak nie masz za #!$%@? pojęcia co tam się dzieje to przynajmniej nie pisz bzdur, bo ktoś
Komentarz usunięty przez autora
Rozładowany aku najlepiej ładować prostownikiem do pełnego wysycenia elektrolitu.
@Piotr_z_Wykopu: nie. Chyba, że przeciążysz alternator z regulatorem napięcia. Ogólnie jazda i ładowanie tak słabego aku alternatorem to zły pomysł bo bardzo mocno obciąża właśnie elementy odpowiadające za ładowanie akumulatora i całą instalację elektryczną auta - przy słabym aku mogą powstawać większe zakłócenia w instalacji auta.
@Piotr_z_Wykopu: czyli pewnie wpakowany EFB albo AGM - zdecydowanie zła technologia - auto nigdy nie będzie poprawnie ładować takiego akumulatora. Tu nie chodzi nawet o to, że duży pojemnością bo alternator by dał radę, ale do Start-stop akumulatory są innego typu i wymagają mocniejszego napięcia ładowania, "zwykłe" auto go nie naładuje, musi być przystosowany układ ładowania. Wymień akumulator na normalny kwasowo-ołowiowy poprawnej pojemności i problem pewnie się rozwiąże
@Piotr_z_Wykopu: akumulator nadal jest rozładowany. Naładuj go do 100%. Napięcie skakało ponieważ miałeś podłączony nienaładowany akumulator do układu elektrycznego, który pobierał cały prąd (ampery) z alternatora. Ewentualnie może być uszkodzony regulator napięcia/szczotki w alternatorze i robi za mało prądu. Może dlatego ktoś wsadził przewymiarowany akumulator?
Zanim
@granatowawolowina: no jak nieprawda, co to za bzdury? Przecież mają zupełnie inną budowę, szczególnie AGM. AGM wymaga ładowania na poziomie 15V+ by się naładował. Po to między innymi są specjalne ładowarki dla AGMów.
@Piotr_z_Wykopu: jak AGM to zwykły układ alternatora Ci go nie doładuje bo będziesz miał ładowanie maks 14.4V, czyli poniżej wymagań. Akumulator na start tak czy siak do wymiany, potem do weryfikacji alternator i regulator napięcia.
@Piotr_z_Wykopu: Jeśli alternator jest sprawny i nie ma innych problemów w instalacji elektrycznej auta to nie przeszkadza. Pogooglaj sobie tematy offroadowe - ludzie wsadzają AGMy jak mają wyciągarki, bo elektrolit się przy rolce nie wylewa i lepiej znosi głębsze rozładowanie. Nie lubią za to
@granatowawolowina: To tak nie działa. Zasiarczony akumulator ma dużą rezystancję wewnętrzną i sterownik prądu ładowania wariuje. Ale zasiarczony aku pobiera bardzo mały prąd i szybko ulega "naładowaniu" do 100%, bo tylko udaje, że tak się stało.
Tak, jednak jak rozładował się poniżej 10.8V prąd ładowania będzie