Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
Jeśli sprawny akumulator samochodowy powinien mieć napięcie trochę powyżej 12,5V w spoczynku a przy włączonym silniku, światłach i innych elektronicznych zespołach powinien mieć od 13,8v do 14,4v to czy akumulator który jest niedoładowany i ma napięcie 10v w spoczynku będzie miał stosunkowo mniejsze też napięcie przy ładowaniu? Czy napięcie ładowania takiego aku też powinno wynosić 13,8-14,4v? #akumulator #motoryzacja #mechanikasamochodowa #elektronika #elektroda
  • 19
@jaroslaw_madry: Tak. Uległ zasiarczeniu. Niemożliwe jest zredukowanie siarczku ołowiu do ołowiu oraz utlenienie siarczku ołowiu do siarczanu ołowiu. Właśnie to powstało z ołowiu na katodzie. Metaliczny ołów zredukował kwas siarkowy i płyta ołowiana została pokryta nieprzewodzącym prądu siarczkiem ołowiu. Siła elektromotoryczna tego ogniwa jest niższa niż normalnego czyli Pb || H2SO4 || PBO2.
A jak nie masz za #!$%@? pojęcia co tam się dzieje to przynajmniej nie pisz bzdur, bo ktoś
będzie miał stosunkowo mniejsze też napięcie przy ładowaniu?

@Piotr_z_Wykopu: nie. Chyba, że przeciążysz alternator z regulatorem napięcia. Ogólnie jazda i ładowanie tak słabego aku alternatorem to zły pomysł bo bardzo mocno obciąża właśnie elementy odpowiadające za ładowanie akumulatora i całą instalację elektryczną auta - przy słabym aku mogą powstawać większe zakłócenia w instalacji auta.
@granatowawolowina @SpokojnyPan: Kupiłem auto 2miechy temu, benzyna. Według danych producenta akumulator do tego silnika ma mieć 50-55ah. Ja mam wsadzony ponadwymiarowy, duży, drogi akumulator Exide Start-stop 70ah (nie mam funkcji start-stop w aucie). Taki spokojnie wystarczyłby dla diesla myślę. Pewnego ranka nie odpaliłem auta, akumulator rozładowany. Wydaje mi się, że tak duży akumulator nie dostawał wystarczającego ładowania przez alternator. Ogólnie podładowałem aku z pare h do połowy i normalnie auto odpaliło
Exide Start-stop 70ah

@Piotr_z_Wykopu: czyli pewnie wpakowany EFB albo AGM - zdecydowanie zła technologia - auto nigdy nie będzie poprawnie ładować takiego akumulatora. Tu nie chodzi nawet o to, że duży pojemnością bo alternator by dał radę, ale do Start-stop akumulatory są innego typu i wymagają mocniejszego napięcia ładowania, "zwykłe" auto go nie naładuje, musi być przystosowany układ ładowania. Wymień akumulator na normalny kwasowo-ołowiowy poprawnej pojemności i problem pewnie się rozwiąże
Podjechałem sprawdzić napięcia- na aku wyszł w spoczynku koło 10v a na włączonym silniku, światłach i radiu napięcie powyżej 12v i skakało kiedy dodawałem gaz


@Piotr_z_Wykopu: akumulator nadal jest rozładowany. Naładuj go do 100%. Napięcie skakało ponieważ miałeś podłączony nienaładowany akumulator do układu elektrycznego, który pobierał cały prąd (ampery) z alternatora. Ewentualnie może być uszkodzony regulator napięcia/szczotki w alternatorze i robi za mało prądu. Może dlatego ktoś wsadził przewymiarowany akumulator?
Zanim
Nieprawda.

@granatowawolowina: no jak nieprawda, co to za bzdury? Przecież mają zupełnie inną budowę, szczególnie AGM. AGM wymaga ładowania na poziomie 15V+ by się naładował. Po to między innymi są specjalne ładowarki dla AGMów.
@Piotr_z_Wykopu: jak AGM to zwykły układ alternatora Ci go nie doładuje bo będziesz miał ładowanie maks 14.4V, czyli poniżej wymagań. Akumulator na start tak czy siak do wymiany, potem do weryfikacji alternator i regulator napięcia.
"Akumulator AGM do aut z systemem start-stop z rekuperacją energii." - i to zupełnie nie przeszkadza, że mam taki aku a nie mam systemu start-stop z rekuperacją?


@Piotr_z_Wykopu: Jeśli alternator jest sprawny i nie ma innych problemów w instalacji elektrycznej auta to nie przeszkadza. Pogooglaj sobie tematy offroadowe - ludzie wsadzają AGMy jak mają wyciągarki, bo elektrolit się przy rolce nie wylewa i lepiej znosi głębsze rozładowanie. Nie lubią za to
Napięcie skakało ponieważ miałeś podłączony nienaładowany akumulator do układu elektrycznego, który pobierał cały prąd (ampery) z alternatora.


@granatowawolowina: To tak nie działa. Zasiarczony akumulator ma dużą rezystancję wewnętrzną i sterownik prądu ładowania wariuje. Ale zasiarczony aku pobiera bardzo mały prąd i szybko ulega "naładowaniu" do 100%, bo tylko udaje, że tak się stało.

Rozładowany będzie pobierał tylko więcej prądu z alternatora.

Tak, jednak jak rozładował się poniżej 10.8V prąd ładowania będzie