Wpis z mikrobloga

Potrzebuję pomocy w #unity3d #unity.

Mam obiekt i w około niego obraca się kamera (lewy przycisk myszy). Próbuję ograniczyć ruchy kamery w pionie - y.
Znalazłem coś takiego: https://docs.unity3d.com/ScriptReference/Mathf.Clamp.html

Ale za chiny nie mogę tego wsadzić do mojego kodu https://paste.ofcode.org/mgwGrM45LCcEqrxzJiAHb3

Próbowałem też łopatologicznie zrobić u góry i na dole szerokiego Cuba i zrobić collider. Ale kamera przenika i się nie zatrzymuję. Ktoś coś? :(
  • 5
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@levusek1992: Nie do końca rozumiem co chcesz zrobić ograniczyć ruchy kamery w pionie czyli że może się ruszać w pionie ale pomiędzy danymi wartościami czy że w ogóle w pionie się nie może ruszać?

Co do colliderów to kamera przez nie przenika bo pewnie nie masz w niej ani collidera ani rigidbody, a bez tego silnik nie wykryje kolizji.
  • Odpowiedz
  • 0
@tlustywalec Tylko do pewnych wartości chce ograniczyć ruch. Mimo, iż mam rigibody i collidery (zaznaczone isTriggered) to przenika przez ścianę. Wszedzie widzę, że za pomocą skryptów to robią. Zaraz wstawię filmik :)
  • Odpowiedz
@levusek1992: Ja tam sam jestem początkującym z unity ale jeśli zaznaczyłeś że są isTriggered to nie masz kolizji tylko trigger. A co do kodu, albo przypisujesz do złej zmiennej wynik Mathf.Clamp albo locy nigdy nie jest mniejszy niż -90f i większy niż 90f w momencie wywoływania tej metody. Możesz sobie to wypisywać w konsoli wtedy bedziesz wiedział.
Może zamiast loc
y powineneś używać tej zmiennej która nie może wyjść
  • Odpowiedz