Wpis z mikrobloga

Zarząd Dróg Miejskich nie rezygnuje z pomysłu zwężenia przewymiarowanej al. Jana Pawła II na odcinku od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka. – Projekt na Jana Pawła II jest przygotowywany. W tym roku chcielibyśmy zrobić co najmniej jedną jezdnię. Zobaczymy na ile środków nam starczy – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.


https://www.transport-publiczny.pl/mobile/wezsza-jana-pawla-ii-w-tym-roku-przebudowa-co-najmniej-jednej-jezdni-54374.html?fbclid=IwAR1mbq6begbo2i2xh0S3hCfnFefH7XON1nh8eS3cm5mtLKrSZlO3fuZfkGk

#warszawa #bekazpodludzi
#polskiedrogi
modzelem - > Zarząd Dróg Miejskich nie rezygnuje z pomysłu zwężenia przewymiarowanej ...

źródło: comment_tMsjQDFhghCVsBfrf6ntmFCkdBeVXLrp.jpg

Pobierz
  • 60
  • Odpowiedz
@modzelem:
Ale na pustej drodze samochód zawsze będzie szybszy, bo nie ma przystanków. Na razie samochód jest szybszy to wybierasz samochód. Ale w pewnym momencie przestanie być szybszy, bo korki i dojdą do tego inne wady (np. brak miejsc do parkowania) i wybierzesz komunikację.

Ten proces jest naturalny ale lament o piąty pas na drodze do centrum jest bez sensu bo nie da się bez końca poszerzać ulic. Jeszcze raz
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@modzelem: to prawo na rzece nie działa, bo Wisła ma w miarę stały przepływ, a nie zaczyna nagle więcej odbierać z przypływów przy poszerzeniu, no ale to trzeba podumać
  • Odpowiedz
@modzelem: Czy czas jazdy samochodem zawiera w sobie czas poszukiwania miejsca parkingowego i dojścia z tego parkingu do miejsca docelowego? Mieszkam w mniejszym Poznaniu, ale nawet tutaj znalezienie miejsca parkingowego to kwestia 10 minut. Stąd też uważam, że takie porównania jak to z Google Maps wypaczają obraz rzeczywistości.
  • Odpowiedz
@modzelem: ale akurat zwężenie wisły spowoduje wiekszą przepustowość transportową...osiaga się to poprzez spietrzenie wody co zwieksza głebokości tranzytowe i co za tym idzie mogą pływać statki o wiekszym zanurzeniu z wiekszą ilością ładunku. Mocno sobie nie przemyślałeś tego obrazka ¯\_(ツ)_/¯
  • Odpowiedz
@modzelem: wszystko fajnie z tym czasem podrozy, ale pamietaj ze google w przypadku ztm podaje czas wraz z dojsciem na przystanek a w podrozy samochodem nie uwzglednia takich czynnikow jak np czas potrzebny na znalezienie mieksca do parkowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dlatego najwygodniejsza forma transportu w miescie to jest jednak... taxi i uber, nastepnie skuter, potem rower, zbiorkom i auto (kolejnosc tych ostatnich przypadkowa, bo
  • Odpowiedz
@janekplaskacz: uważam, że nie można ich zwężać do czasu poprawy komunikacji miejskiej miejskiej.

@modzelem: Ale poprawianie komunikacji miejskiej wymaga zwężania ulic. Tramwaje na rondzie czterdziestolatka regularnie są blokowane przez samochody, przez to transport publiczny działa gorzej.

Na skrzyżowaniu Towarowej z Solidarności można poprawić komunikację, przez przeprogramowanie świateł, tak aby nadać większy priorytet tramwajom. Tylko zmniejszy to przepustowość samochodów. Tak samo na Pl. Zawiszy. Tam z Towarowej zjeżdża jedne
  • Odpowiedz
@modzelem: Nie znam sytuacji transportowej Warszawy ale wiem że tendencje i działania o których mówi @Duze_piwo: są w 100% prawdziwe a ich potwierdzenie można znaleźć na całym świecie od Ameryk po Afryke i Azje. Samochody zwyczajnie przeszkadzają i tyle, jest ich zbyt dużo, zajmują za dużo miejsca i przewożą zbyt mało ludzi. Tak jak w latach 60-80 budowało się miasta pod samochody tak teraz do projektantów dotarło że
verto10 - @modzelem: Nie znam sytuacji transportowej Warszawy ale wiem że tendencje i...

źródło: comment_nPlszSwcgOCN0j9BJPnjtimKPEpmPyks.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ludziom przestanie się opłacać korzystać z samochodów.


@verto10: i to jest ten problem. Zamiast zbudować metro, to są pomysły obrzydzenia jazdy samochodem.

,zdaje sobie sprawę że miejsca nie ma dla wszystkich samochodów, ale nie można tego robić od dupy strony.
  • Odpowiedz
@modzelem: Nie rozumiesz. Ci ludzie w zarządach dróg mają narzędzia których precyzja jest bliska 100% i każdy projekt, każda zmiana jest bardzo mocno analizowana w perspektywie następnych 10-15 lat. Prawie nigdy nie dopuszcza się działań które mogłyby obniżyć parametry transportowe sieci w całości. Każde działanie ma przynosić poprawę lub być częścią/etapem jakiś głębszych działań. Modele przygotowane na 10-15 lat do przodu mają parametry transportowe zdecydowanie lepsze niż stan obecny inaczej
  • Odpowiedz