Wpis z mikrobloga

Zarząd Dróg Miejskich nie rezygnuje z pomysłu zwężenia przewymiarowanej al. Jana Pawła II na odcinku od ronda ONZ do ronda Czterdziestolatka. – Projekt na Jana Pawła II jest przygotowywany. W tym roku chcielibyśmy zrobić co najmniej jedną jezdnię. Zobaczymy na ile środków nam starczy – mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich.


https://www.transport-publiczny.pl/mobile/wezsza-jana-pawla-ii-w-tym-roku-przebudowa-co-najmniej-jednej-jezdni-54374.html?fbclid=IwAR1mbq6begbo2i2xh0S3hCfnFefH7XON1nh8eS3cm5mtLKrSZlO3fuZfkGk

#warszawa #bekazpodludzi
#polskiedrogi
modzelem - > Zarząd Dróg Miejskich nie rezygnuje z pomysłu zwężenia przewymiarowanej ...

źródło: comment_tMsjQDFhghCVsBfrf6ntmFCkdBeVXLrp.jpg

Pobierz
  • 60
  • Odpowiedz
@modzelem:

– To projekt, który poprawia ruch pieszy, rowerowy, komunikację publiczną, nie krzywdząc kierowców. Naprawdę trzeba złej woli, żeby mówić, że demoluje on ruch samochodowy. Tutaj są wloty na trzy pasy. Czwarty i piąty wyłaniają się – mówiąc kolokwialnie – znikąd, więc one z punktu widzenia prowadzenia ruchu nie ma żadnej wartości dodanej. Przepustowość tej ulicy to jest wlot i wylot – jak szeroka butelka by nie była w środku,
  • Odpowiedz
@Duze_piwo: Ten puchalski niech się lepiej nie wypowiada bo to jest idiota a w dodatku rowerzysta. Co gość może wiedzieć o ruchu samochodowym? Czego nie dotkną powoduje dużo większe korki, wystarczy spojrzeć jak wygląda sytuacja z nowymi przejściami na Emilii Plater albo skrzyżowania gdzie zlikwidowano zielone strzałki
  • Odpowiedz
@Duze_piwo: tylko żeby zmieścić taką samą liczbę samochodów na mniejszej ilości pasów to trzeba wydłużyć kolejkę.
Istnieje duże zagrożenie, że zablokuje to sąsiednie skrzyżowania.
  • Odpowiedz
@modzelem:

tylko żeby zmieścić taką samą liczbę samochodów na mniejszej ilości pasów to trzeba wydłużyć kolejkę.

Istnieje duże zagrożenie, że zablokuje to sąsiednie skrzyżowania.


Tyle, że z poszerzaniem / zwężaniem ulic sytuacja wygląda tak, że zmienia się ilość samochodów. Poszerzasz ulicę, kierowcy widzą nowe możliwości i ich większa ilość wybiera
  • Odpowiedz
@Robert_K: dobra, wyjaśnię ( ͡° ͜ʖ ͡°)
problemem jest za duża liczba samochodów.
Z powodu takiego, że własny samochód to najwygodniejsze (i w miarę tanie) źródło transportu, ogromna większość ludzi wybiera ten środek. W dużych miastach (jak Warszawa) żyje bardzo dużo ludzi, prawie każdy ma swój samochód (a niektórzy mają swój i służbowy).
Zaobserwowano, że poszerzanie ulic usprawnia ruch na kilka tygodni. Dopóki kierowcy nie zorientują
  • Odpowiedz