Wpis z mikrobloga

mireczki z #motoryzacja - pytanie o mojego nieszczęsnego opla w dieslu - czy jeśli po rozgrzaniu silnika na wolnych obrotach zaczyna się żarzyć/migać kontrolka oleju (gaśnie jak choćby minimalnie dodam gazu) to jak bardzo jestem w dupie?
  • 25
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@sherkhaan: generalnie jest lipa, bo albo jest spieprzona pompa oleju, albo coś jak w silnikach 2.0 CDTi - na łączeniu rurek od smoka w misce olejowej parciał oring, przez co pompa nie mogła zassać oleju i silniki się zacierały. Pytanie, czy tak samo jest to rozwiązane u Ciebie. No ewentualnie jeszcze czujnik, ale to raczej marne szanse, bo to jest kulka na sprężynce, dość rzadko się psuje...
  • Odpowiedz
@Crow7422: @Sl_w_k_1: @Andrzej_mam_na_drugie: @bidzej: ale smarowanie mam na zimno, a później dopiero na niskich obrotach kontrolka pomruguje (nie świeci). Mechanik co robił mi ostatnio uszczelnialnie wycieków powiedział że wystarczy delikatnie jeździć i ewentualnie dolać ceramizera to trochę jeszcze pochodzi bo tak to silnik chyli się ku końcowi...

ale też ten sam mechanik miał zrobić mi z alternatorem i powiedział że nie trzeba bo jest
  • Odpowiedz
powiedział że wystarczy delikatnie jeździć i ewentualnie dolać ceramizera to trochę jeszcze pochodzi bo tak to silnik chyli się ku końcowi...


@sherkhaan: Z takim mechanikiem to te auto i tak zdechnie.
  • Odpowiedz
@Crow7422: dlatego chcę się dowiedzieć czy jeszcze pochodzi z parę dni zanim zajadę do mechanika inszego - po odebraniu od tamtego nie mialem tego problemu, zrobiłem 1300km do NL i się pojawiło
  • Odpowiedz
Mechanik co robił mi ostatnio uszczelnialnie wycieków powiedział że wystarczy delikatnie jeździć i ewentualnie dolać ceramizera to trochę jeszcze pochodzi bo tak to silnik chyli się ku końcowi...


@sherkhaan: zmień mechanika natychmiast xD

A na zimno ciśnienie jest jeszcze w miarę, bo i olej gęstszy.
  • Odpowiedz
@sherkhaan: Na zimno jest OK, bo olej jest zimny i przez to pompa oleju podaje wyższe ciśnienie, żeby zrekompensować niedostateczne smarowanie, jak się rozgrzeje, to ciśnienie spada i na jałowym, gdzie silnik się wolniej kręci (a więc pompa też podaje niższe ciśnienie) to kontrolka się zapala, bo spada poniżej tam 1 bara czy ile tam jest dolny pułap. Nawet nie zdajesz sobie sprawy, ile ciężarówek czy autobusów tak jeździ i
  • Odpowiedz
@sherkhaan: Nikt Ci nie powie, czegoś w stylu "tydzień wytrzyma", bo jest to loteria.
Prawidłowo przy takim objawie gasi się silnik i holuje do mechanika. Tylko nie do tego którego opisałeś bo to mówiąc wprost idiota a nie mechanik.
  • Odpowiedz