Wpis z mikrobloga

#gamedev #unity #android #chwalesie

Witajcie!
Niezwykle się cieszę... to się pochwalę, a trochę promocji też nie zaszkodzi.
Nieco ponad miesiąc temu, dokładnie 10 marca, natrafiłem gdzieś na Unity, trochę poczytałem, okazało się że jest to całkowicie darmowy program, dzięki któremu mogę spełnić moje marzenie, czyli tworzyć swoje gry. Ponadto okazało się że w zasadzie nie jest niczym niezwykłym to, że gry są tworzone przez jedną osobę... to było zbyt piękne, ale że mam ostatnio sporo wolnego czasu to postanowiłem spróbować.
Pierwszy tydzień poświęciłem na stworzenie prostej gierki z tutorialem Brackeys'a (można ją pobrać na itch.io ... tylko po co), a gdy zrozumiałem całą koncepcję i ogarnąłem czego gdzie szukać, postanowiłem od razu stworzyć swój własny projekt... zależało mi żeby był w miarę oryginalny (żeby nie było kompletnego tutorialu jak zrobić coś takiego) i żeby użyć jak najmniej assetów.
No i wczoraj moja pierwsza gra ukazała się na Google Play.
Prosty zabijacz czasu, zbierasz marchewki, one dodają Ci czasu i chwilowo prędkości, z czasem jest coraz więcej szczurów które czas odbierają i ogólnie przeszkadzają. Jedyna trudność polega na tym że nie możesz się zatrzymać, a gdy za bardzo zwolnisz to szczury Cię łatwo dopadną.
Biorąc pod uwagę że przystępując do tego projektu nie miałem zielonego pojęcia absolutnie o niczym, nie umiałem programować, nie umiałem obsługiwać blendera (tego kuchennego nadal nie umiem), a moja wiedza na temat Unity ograniczała się do jednego tutoriala to wydaje mi się że wyszło całkiem nieźle.
Gra działa stabilnie w 30 fpsach nawet na starszych telefonach, jest kompatybilna ze wszystkimi urządzeniami (z tego co mi wiadomo) i grywalna, może nie ma za wiele zawartości ale też w końcowych etapach zrezygnowałem z wielu elementów... spieszyłem się bo bardzo mi zależało na tym żeby przekonać się czy wydanie gry faktycznie jest takie proste... spodziewałem się jakiegoś haczyka... no i może poza Admobem (którego implementacji totalnie nie rozumiem) oraz leaderboardu z google play service (potrafiłby mi ktoś to racjonalnie wytłumaczyć jak mam to gónwo dodać pod konkretnym buttonem?)... to pozytywnie się zaskoczyłem i faktycznie można wydać swoją grę bez większych problemów.

Tak więc jeżeli ktoś jest ciekaw tego co można stworzyć w miesiąc, zaczynając całkowicie od zera to zapraszam:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.BiGrEEnGames.RunRabbit

I czekam na feedback ;)
Pozytywny może być na Google Play, a negatywny to prosiłbym raczej tutaj.
A dla tego co pomoże mi dodać ten głupi leaderboard to jakąś nagrodę wymyślę może. ((oo))
Pobierz buhubuhu - #gamedev #unity #android #chwalesie 

Witajcie!
Niezwykle się cieszę......
źródło: comment_KDt3H7Zo8IH9TMdjqyjneDCcsbVG1Agl.jpg
  • 15
@buhubuhu: Nie, że źle, ale nieciekawie. Postaw się na miejscu odbiorcy: pobierzesz to? Coś do publikacji moim zdaniem powinno być dużo bardziej doszlifowane. W środku może być nawet half life 3, ale nic o tym nie mówi na stronie sklepu. Oczywiście to tylko moja opinia, nie sugeruj się i działaj dalej :P
@volski_: aha... że strona sklepu kiepska? czy sama gra? Strona sklepu jest okropna, ale to na szybko robiłem i teraz powoli sobie poprawiam niektóre elementy. Z resztą w tworzeniu grafik czy w pisaniu to jakoś wybitny nie jestem... poczekaj aż zobaczysz jak ujowy trailer tworze. :P

co tak miło? liczyłem na jakiś hejt... zawiodłeś mnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@buhubuhu: jak na pierwszą przygodę z grafiką 3d i gamedevem to jest spoko. zrobiłeś to sam od zera w krótkim czasie. nawet udało ci się tę grę wydać. działaj dalej i rób kolejne projekty. myślę że dobrze zrobiłeś wydając tę grę. nie ma nic gorszego niż utkwić w cyklu poprawiania i dodawania ulepszeń w nieskończoność, a potem cały projekt #!$%@?ć do szuflady i się zniechęcić. bierz się za kolejną grę, teraz
@szarzujacy_karczoch: fajnie że rozumiesz... Od wydania gry nauczyłem się najwięcej (dwa razy mi ją zdjęli przez jakieś ich przepisy), teraz już wiem na co zwracać uwagę. Jakby tak było z projektem dopieszczonym który faktycznie miałby szansę na rynku to byłaby to tragedia...
I tak, nie chciałem dopieszczać, bo robiłbym to w nieskończoność... Pomysłów setki... Ale co z tego jak nie wiedziałem czy ma to sens...
Od jutra zaczynam kolejny projekt... Ale
@buhubuhu: jeśli zajęło Ci to miesiąc i startowałeś z zerową wiedzą o Unity i Blenderze zrobiłeś taką gierkę i wrzuciłes na Google Play to wg mnie dobry start!
Najważniejsze jest w tym wszystkim jest to, że ją dokończyłeś i wypuściłeś i się nią pochwaliłeś, a nie wywalileś do śmietnika. Większość nie potrafi dojść do tego etapu.

A poniżej kilka uwag co do samej gry:
1. Obrót królika jest mało płynny, obraz
@wesoly_grabarz: warto dodać też że miałem zerowe pojęcie także o programowaniu w C#, czy o programowaniu w ogóle, a także o Photoshopie ... ogólnie jedyne umiejętności jakie przydały mi się przy projekcie a miałem je wcześniej to ogólna obsługa komputera? Umiejętność siedzenia i oddychania jednocześnie? Umiejętność wyszukiwania w Google? No nie wiem... chyba tyle. :P

Co do Twoich uwag, dzięki wielkie za feedback, pewnie jeśli nie zdejmą mi gry znowu to
No raz zdjęli przez brak polityki prywatności (zapomniałem o tym) a nie wiem czy nie ma innych moich faili po drodze bo przyznam się że nie przeczytałem tych wszystkich regulaminów ;).
Kolejna sprawa to nie wiem po jakim czasie zdejmą grę jak będzie tak mały ruch... 30 graczy w sumie, 5 DAU średnio...
Potem opiszę na PW na którym etapie się zacialem jak siądę do kompa. Ale z góry, dzięki za chęci
@sayrel: z góry dzięki... Chociaż obecnie zauważam to że problemy z jakimi się teraz spotykam są na tyle rozbudowane i szczegółowe że musiałbym Ci wywalić całą rozprawkę na dany temat żeby to miało sens. No ale będę pamiętał. :)