Wpis z mikrobloga

#bitcoin Czy jak zainstalowałem electrum z opcją Segwit to czy na adres odbiorczy można wysyłać też normalne transakcje czy tylko segwit? Np na adres odbiorczy: bc1qa4wflrgg0wdt5gzxalz9rh42gervyvm8zcsw0wa8rhllrlx5yxmscf6lz9

Trochę dziwaczny ten adres. Ktoś mi puści 1 satoshi? skoro to segwit to powinien dojść ;)

I taka kwestia #segwit Czy można przesyłać BTC pomiędzy adresem zwykłym a segwitowym. Albo np mam btc na adresie segwitowym to czy mogę wysłać to btc na zwykły adres BTC np na bitbay?
#kryptowaluty
  • 14
@pawe88: hmmm nigdy nie interesowałem się SEGWIT, ale wydaje się to być ciekawa opcja, ze względu na koszty transakcji. Ale to będzie fajne dopiero wtedy gdy wszyscy będą z tego korzystać.
@pawe88: tzn ja nie wnikam w technologię. jestem zwykłym Kowalskim. Ja chcę bez problemu robić transakcje pomiędzy zwykłym adresem i segwit bo nie znam się na tym i niechcę badać za każdym razem czy adresy są kompatybilne.
@Amelcio jak chcesz wysłać btc z adresu legacy na segwit to musisz to zrobić przez p2sh czyli ten zaczynający się od 3. W drugą stronę analogicznie.
@pawe88: ok dobrze znać tą zasadę. Ale czy jeśli mam adres zaczynający się od 3 - i wysyłam na adres segwit w komputerze lokalnym to zapłacę prowizję jak za zwykłą transakcję czy jak segwitową?
Czy jak zainstalowałem electrum z opcją Segwit to czy na adres odbiorczy można wysyłać też normalne transakcje czy tylko segwit?

@Amelcio: można ALE starsze portfele i większość giełd uznaje adresy 'bc1' za nieprawidłowe. Czyli można ale nie można.

Praktycznym jest używanie przejściowych adresów Segwit czyli tych zaczynających się od '3'. 'Trójki' są akceptowane również przez starsze oprogramowanie (portfeli i giełd). W electrum akurat nie możesz wygenerować sobie 'przejściowych trójek'. Trochę szkoda,
jak chcesz wysłać btc z adresu legacy na segwit to musisz to zrobić przez p2sh czyli ten zaczynający się od 3. W drugą stronę analogicznie.