Wpis z mikrobloga

Uwaga, TAGUJE xD (sorry nocna) #motoryzacja #samochody #warsztat #warsztatsamochodowy #naprawasamochodow #contintental #dayco #narzedzia #mechanikasamochodowa

Jak tutaj ma być lepiej w tym kraju, skoro zaopatrzenie w głupi kawałek plastiku (w DE w detalu ~3E) przekracza możliwości polskich oddziałów Conti oraz Dayco, czy nawet jakiegoś prywaciarza xD, o hurtowniach nie wspomnę, oni wolą sprzedać przecież pasek xD - chodzi o pomiar zużycia pasków EPDM (praktycznie nie wykazują śladów zużycia i metoda na pęknięcie już nie jest skuteczna).

Fajnie jeszcze, jak producent auta da w interwałach serwisowych informację kiedy pasek wymienić, co jednak, kiedy pasek należy tylko sprawdzać i wymieniać w miarę potrzeby? no wtedy nie wiadomo xD - ale nawet wtedy nie jest to adekwatne, bo pasek może zużywać się różnie.

O co się rozchodzi:
S.....S - Uwaga, TAGUJE xD (sorry nocna) #motoryzacja #samochody #warsztat #warsztats...
  • 9
  • Odpowiedz
@Student_AWAS: Dodam jeszcze, że podobna patologia jest z inną "nowością" czyli paskami typu strechfit (paski beznapinacza) - zakłada się je z pomocą czegoś na kształt "ślimaka", co prawda jest już dostępny za ok 50zł, ale do nie dawna za bardzo tego nie było, a pierwsze auta z tym rozwiązaniem mają już ponad 10 lat!.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Student_AWAS: ale... Nowy pasek kosztuje nic złotych. Jak ktoś ma wątpliwości to po prostu wymienia. Ba, przy prawidłowym użytkowaniu trzyma się wyznaczonych przez producenta interwałów serwisowych które jednoznacznie wskazują okres wymiany konkretnych podzespołów a nie cebuluje się, że może wytrzyma dłużej i sprawdza głębokość rowków ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@pepies: to nie chodzi o cebulowanie, choć w sumie też, bo po co wymieniać coś sprawnego? Chodzi o to, by sprawdzić też szybkość zużywania, nieraz jest to spowodowane którymś z kół itd - ogólnie według zaleceń (przynajmniej w Kii i Hyundai'u) nie jest jasno napisane kiedy wymienić - jest tylko zalecenie sprawdzania co 20 czy 30K km. FOrd mówi ok. 150-160K km, więc myślę, że te 150K km to bezpieczny
  • Odpowiedz
@pepies: @Maniekdg: ale to jest ułatwienie dla mechanika, a dla właściciela także - i są takie auta, gdzie niby pasek wydaje się dostępny, a jego wymiana to ból w 4 literach. Ogólnie chciałbym takie coś mieć, idzie na liste marzeń xD - mam nadzieję, że niedługo przyjdzie lolol.
  • Odpowiedz