Wpis z mikrobloga

W sumie czemu taksówkarze chcą żeby uberowcom dowalić licencje, zamiast domagać się zniesienia tych licencji dla samych siebie?

Czy prawo jazdy nie jest wystarczającą "licencją"? Przecież nikt nie robi dodatkowych uprawnień jak przewozi znajomych czy rodzinę. No tak, czy nie? A czym się tu różni Uber? Tym, że robi to za pieniądze? To jak robię to za darmo, to mogę przewozić ludzi, ale jak wezmę od nich pieniądze to już muszę mieć jakieś kwalifikacje? To nie ma sensu żadnego.

Taksiarze mówią, że nie mają problemu z konkurencją, pod warunkiem że będzie konkurencja na tych samych zasadach, bo teraz uberowcy mają lepiej. No to niech się domagają równych zasad - żadnych licencji na przewóz osób. Ani u taksiarzy, ani u Ubera.

No chyba, że taksiarze po prostu chcą się czuć taką ELYTĄ. Bo przecież takie licencje ograniczają dostęp do tego zawodu, a więc zmniejszają konkurencję. Jeśli jakiś taksówkarz popiera nakładanie ograniczeń na Ubera to w ten sposób broni jedynie swojego interesu, bo się boi, że go konkurencja wygryzie. Chcąc licencji dla Ubera mają nadzieję, że część ludzi się zniechęci do takiego fachu (a na pewno się zniechęci) i dzięki temu finanse zabetonowanych taksiarzy aż tak bardzo nie ucierpią.

Prawo jazdy to wystarczające uprawnienie do przewozu osób i nie trzeba żadnych dodatkowych licencji. Trzeba zmienić to chore prawo i usunąć ograniczenia nakładane na taksówkarzy.

#gownowpis #taxi #uber
  • 12
@JuanZachariasz: A to jeśli tak to przepraszam, nie śledzę aż tak tematu. Zdążyłem się tylko dowiedzieć tyle, że ta konkurencja nie odbywa się na równych zasadach. W każdym razie chodzi mi o te wszystkie ograniczenia, które dotyczą taksówkarzy, a które nie dotyczą Ubera. Składki ZUSowe, ubezpieczenie, liczniki, itp.
@Hedage kiedyś Wilczek uwolnił licencję. I wiesz co się stało? Legalni taksówkarze bali się przyjeżdżać pod hotele, kluby, restauracje i starówkę, bo stworzyła się mafia po 50 zł za km. Teraz to jest już margines.

Teraz ja zapytam: czemu kierowcy tirów muszą mieć kurs na przewóz rzeczy, a sklepy z alkoholem nie domagają się likwidacji koncesji?
W sumie czemu taksówkarze chcą żeby uberowcom dowalić licencje, zamiast domagać się zniesienia tych licencji dla samych siebie?


@Hedage: Wiesz bo poza kwestiami ogólnospołecznym typu Uber wyprowadza pieniądze z Polski, a partnerzy oszukują na podatkach i zusaach świrują z fundacjami i wolontariuszami których wykorzystują... i inne takie pierdoły( ͡° ͜ʖ ͡°)
To chcą chronić własne miejsca pracy przed wyparciem przez emigrantów (głównie z kalkazu, Bangladeszu itp) A
@radarada
@JuanZachariasz Ta licencja na krajowy przewoz osób jest gówno warta i jest to pic na wodę ponieważ nie nadaje się ona do przewozu osób który wyczerpuje znamiona taksówki i każdy o tym wie jak i sam prezes Ubera tego nie ukrywa :D To tylko próba zamknięcia mordy krzyczącym że Uber i Taxify nie mają licencji. Dalej są nielegalnym przewozem do momentu aż rząd da im zieloną kartę.