Aktywne Wpisy
BurzaGrzybStrusJaja +1325
Znalezisko o zawiadomieniu CBA w sprawie dopłat do kredytów usunięte z wykopu!
#moderacja usunęła znalezisko z płomieniem, bo podobno było ono duplikatem. Czego duplikatem?
Źle sformatowanego znaleziska link, które dostało 40 plusów, ale to nic! bo ono też zostało usunięte za bycie duplikatem samej nagrywki z konferencji prasowej wrzuconej na portal X link. Oryginalne znalezisko, które dostało dużo więcej uwagi (1600 wykopów #1 na wykop) było artykułem z
#moderacja usunęła znalezisko z płomieniem, bo podobno było ono duplikatem. Czego duplikatem?
Źle sformatowanego znaleziska link, które dostało 40 plusów, ale to nic! bo ono też zostało usunięte za bycie duplikatem samej nagrywki z konferencji prasowej wrzuconej na portal X link. Oryginalne znalezisko, które dostało dużo więcej uwagi (1600 wykopów #1 na wykop) było artykułem z
prawiczek92 +53
Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
Sopwith F.1 Camel - jeden z najlepszych myśliwców brytyjskich z okresu I WŚ. Piloci Cameli zestrzelili łącznie 1294 samoloty wroga - to absolutny rekord jeśli chodzi o jeden typ płatowca. Szczególną cechą tego samolotu była jego nadzwyczajna zwrotność oraz asymetria w pilotażu. Skręt w lewo o 180 stopni można było wykonać na drodze podwójnej długości kadłuba (r = 12 m), przy skręcie o 360 stopni płatowiec wpadał w zawirowania powietrza wytworzone przez sam samolot. Zakręt lewy unosił samolot w górę, natomiast zakręt prawy kierował maszynę w dół. Piloci chcący skręcić w prawo często woleli wykonać 270-cio stopniowy zwrot w przeciwnym kierunku.
Owe asymetrie umożliwiały doświadczonym pilotom wykonywanie niespodziewanych manewrów w czasie walki, był to istotny element zaskoczenia, lecz z drugiej strony były przyczyną licznych katastrof. Szacuje się, że więcej pilotów Cameli zginęło w wyniku wypadków niż w bezpośrednim starciu z wrogiem. Brytyjczycy żartowali, że latanie na Camelach kończy się odznaczeniem jednym z 3 krzyży: krzyżem drewnianym (śmierć), Czerwonym Krzyżem (kalectwo) lub Krzyżem Wiktorii (chwała).
Silnik Clerget również nie ułatwiał pracy pilotom - był bardzo wrażliwy na złą jakość paliwa. Nawet nieodpowiedni dobór mieszanki zazwyczaj kończył się katastrofą.
Właśnie z powodu problemów z silnikiem rozbity został jedyny Sopwith Camel służący w barwach lotnictwa polskiego. W dniu 1 sierpnia 1921 r. podczas lotu zapoznawczego, majorowi pil. Ludomiłowi Rayskiemu (przypominamy, że dzisiaj przypada 42 rocznica jego śmierci) wkrótce po starcie zgasł silnik. Pilot przeżył, jednakże po awaryjnym lądowaniu płatowiec został doszczętnie rozbity i nie został już odremontowany.
~Encyklopedia Lotnictwa Polskiego 1918-1920 w ramach skynet-project.com
#100lecielotnictwawojskowego #historia #ciekawostki #lotnictwo #samoloty #iirp #wojsko #wojskopolskie #lotnictwoiirp #100lecieniepodleglosci #katastrofa #iwojnaswiatowa #gruparatowaniapoziomu