Wpis z mikrobloga

@Godziu73: ja #!$%@? xD nie jestem z rocznika 73 żeby auto świat czytać, więc nie wiem co tam pisali ;) napisałem tak jak było. widać i ja kolega, który finalnie kupił to B7 z klasycznym 1.8T BFB zapamiętaliśmy to źle, albo miała miejsce zbiorowa fatamorgana i tyle.
@amath: tak, "konkurencyjnym" silnikiem dla 1.8T jest właśnie 2.0 TFSI, gdzie występuje konfiguracja quattro. Swoją drogą bardzo fajny, dynamiczny już od samego dołu i mało awaryjny silnik, brat ma w A3 8P z DSG i LPG.
@Standard: spoko silnik. W B7 jest wersja 200KM na pasku rozrządu. Nie ma problemu z braniem oleju, bardzo udany następca 1.8T w mojej opinii. Jedyny problem jest z pompą oleju jeśli silnik jeździł na interwałach serwisowych longlife. Wtedy można robić swapa pompy na tą z 1.8T (koszt ok. 1200zł z robotą, ale tylko u dobrego majstra bo rzeźby trochę jest i trzeba to robić z głową i doświadczeniem ), a starą
tfsi przyjmuje gaz?

@Standard: oczywiście, że tak jak każdy silnik, tylko instalacj droższa, około 4000zł, co dla silnika 200KM nie jest jakąś ogromną kwotą bo dla zwykłego było by to jakieś 3400zł. Ja też mam w swoim IIIgeneracji 1.8TFSI instalację gazową z dotryskiem. Sprawuje się tak samo jak w standardowym silniku,
sterownik KME Nevo Sky Direct v2, wtryski Barracuda 130Nl, reduktor KME Gold GT. Spalanie w 2.0 TFSI: 1.9L/100km Pb98 Verva