Wpis z mikrobloga

#programowanie #gry
Mirki, pracuje jako programista Java już 4 lata i mam zamiar zrobić grę ( ͡º ͜ʖ͡º) coś pomiędzy #settlers 3 a #ageofempires 2 (chce trochę się oderwać od webówki). Czyli strategiczna gra 2d w celach hobbistycznych.
Problem jest taki, że doświadczenie w tworzeniu gier mam małe (2 mini gierki w Unity, coś w processingu i OpenGL) i zastanawiam się nad wyborem języka. Najbardziej chciałbym robić to w #java (a konkretniej #kotlin) bo znam go najlepiej i chce udowodnić że gry w tym języku mają sens ( ͡º ͜ʖ͡º) jednak pewnie lepiej nadaje się do tego #csharp.
Polećcie Mirki jakiego języka użyć i jaki framework najlepiej nadaje się do takich rzeczy

  • 6
@Patres: Ja ostatnio pracuje w Phaser 3 (js, jak chcesz juz bajery to mozesz uzywac ts), bardzo prosto i przyjemnie jest. Ogolnie to nie robie z kamera izometryczna ale po pierwszym googlu widze ze mozna. Skoro to jest projekt hobbystyczny i pracujesz sam to mocno polecam te opcje bo jak zaczniesz uzywac jakiegos niskopoziomowego jezyka czy trudnego frameworku to jest szansa ze sie wypalisz. Coz, phaser ma dosyc wysoki learning curve,