Wpis z mikrobloga

#lacunafabularnienewbristol #lacunafabularnie - Zmiana w przedstawianiu poziomów trudności.

Po sugestiach jednego z graczy dokonuję zmiany w systemie określania poziomu trudności testów. Zamiast określać indywidualny poziom trudności dla gracza w zależności od jego statystyki, trudność będzie określana obiektywną wartością. Wymaga to również uchylenia rąbka tajemnicy tajnej mechaniki.

Poziom trudności to teraz nic innego jak modyfikator do testowanej statystyki:

TRYWIALNY +4 do statystyki
ŁATWY +2 do statystki
PRZECIĘTNY bez zmiany w statystyce
PROBLEMATYCZNY -3 do statystyki
TRUDNY -6 do statystyki
BARDZO TRUDNY -9 do statystyki
CHOLERNIE TRUDNY -12 do statystyki
DIAMENTOWY -15 do statystyki

Do testów używam 3 kości k20. Test uważam za zdany w przypadku wypadnięcia wyników niższych lub równych zmodyfikowanej statystyce. 1 na kości obniża poziom testu o jeden stopień, 20 na kości podwyższa go o jeden stopień (lub oznacza niezdanie testu przy rzucaniu 2 kośćmi). Właściwa klasa lub cecha do deklarowanej akcji to dodatkowy poziom w dół testu, a (tajne) umiejętności to kolejne obniżanie poziomu trudności testu.

Na tej podstawie bohaterowie sami będą w stanie mniej więcej określić prawdopodobieństwo powodzenia testu.

Przykład 1: Robert Grey (Pionier W20) i Adam Scott (Biurokrata W10) chcą trafić z armaty do nadpływającego francuskiego statku. Test został określony jako BARDZO TRUDNY. Na szczęście Robert jest Pionierem, dlatego jest to dla niego jedynie TRUDNY test. Robert wie, że potrzebuje tylko wyniku 14 lub mniej na dwóch kościach i bez problemu trafia w łajbę. Adam z kolei potrzebuje wyniku 1 na dwóch kościach i ma znacznie mniejszą szansę na trafienie przeciwnika.

Przykład 2: Robert Grey (Pionier W20) i Adam Scott (Biurokrata W10 Łotr) próbują okraść starą babcię na targu. Babcia, w przeciwieństwie do innych starych babć jest całkiem czujna, dlatego okradnięcie jej to TRUDNY test. Robert potrzebuje 14 lub mniej na dwóch kościach, by pozbawić staruszkę sakiewki, natomiast Adam jest nie tylko Łotrem, ale i wprawnym kieszonkowcem (3), dlatego dla niej jest to test TRYWIALNY i również potrzebuje 14 lub mniej na kości, by zdać test.

Przykład 3: John Smith (Pionier I19) i Adam Scott (Biurokrata I19 Łotr) chcą sfałszować list do króla, w którym podają się za potomków zmarłych właścicieli kamienicy w Londynie. Tak skomplikowana intryga to DIAMENTOWY test. Choć Adam nie ma szczególnych umiejętności w fałszowaniu dokumentów, to będąc Biurokratą i Łotrem jednocześnie podchodzi do tego testu, jakby był jedynie CHOLERNIE TRUDNY (bierzemy albo cechę, albo klasę). John potrzebuje 4 lub mniej na 2 kościach, Adam 7 lub mniej.

Przedstawione przykłady mogą, ale nie muszą, różnić się od rzeczywistości.

Aktualne indywidualne akcje zostaną przeliczone na nowy system i zaprezentowane graczom.
Pobierz lacuna - #lacunafabularnienewbristol #lacunafabularnie - Zmiana w przedstawianiu pozi...
źródło: comment_duclRjfVHn18CegR1NpBajW8SrPmUbJw.jpg
  • 13
@Diamond-kun: Znowu mój błąd przy kopiowaniu, przepraszam. Test trzeba zdać na 2 kościach z 3. Poprawnie trzeci akapit powinien brzmieć tak:

Do testów używam 3 kości k20. Test uważam za zdany w przypadku wypadnięcia wyników niższych lub równych zmodyfikowanej statystyce na 2 z 3 kości. 1 na kości obniża poziom testu o jeden stopieńi oznacza automatyczne zdanie testu na tej kości, 20 na kości podwyższa go o jeden
@lacuna: jak to jest wtedy z taką wyprawą w zadaniu głównym, gdzie jest w zalecanych klasa pionier, kondycja 14+? Czyli pionier ma pozytywny dla niego modyfikator i poziom trudności dla niego jest o jeden niższy?
@Yokaii: chyba nie, bo możesz mieć dwie 20 i wtedy automatycznie nie zdajesz 2 z 3 rzutów. Raczej niezbyt częsta sytuacja, ale hipotetycznie może się zdarzyć. Jeszcze 20 na kości podwyższa poziom trudności.
@lacuna: Czy poziomy testów przedstawiane w akcjach przestępczych są spersonalizowane - na ich powodzenie wpływa już tylko rzut kostką czy ogólne - bedziesz jeszcze robić czary mary z poziomem ze względu na np klasę/cechę ?