Wpis z mikrobloga

Amerykańska firma JetPack Aviation rozpoczęła zbieranie zamówień na jednoosobowy statek powietrzny zwany Speeder. Bedzie miał on postać motocykla z 5 silniczkami odrzutowymi, który ma się rozpędzać do 240 km/h. Szacowany zasięg ma wynosić ponad 70 km. Pułap to ok. 4,5 km. Czas lotu może wynieść nawet 30 minut. Cenę Speedera określono na 380 tys. USD. Prototyp ma się wznieść w powietrze w przyszłym roku. Pierwsza seria będzie ograniczona jedynie do 20 sztuk, więc warto się spieszyć!
Firma będzie też celować w rynek militarny. Speeder może służyć do przerzutu żołnierzy np. podczas desantu morskiego.
#speederbike

JetPack Aviation znana jest do tej pory ze sprzedaży plecaków odrzutowych.

W linku film promocyjny Speedera:
https://www.youtube.com/watch?v=URgznwTph6M

#technologia #lotnictwo #samoloty #aircraftboners #ciekawostki
suqmadiq2ama - Amerykańska firma JetPack Aviation rozpoczęła zbieranie zamówień na je...

źródło: comment_FgmZRrsSbaVUuCy3nVuxCV1kPe1A7kBE.jpg

Pobierz
  • 28
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

W sumie technologia juz istenieje i nie jest to nic skomplikowanego, taki troche wiekszy dron, w sumie troche polaczenie z https://www.youtube.com/watch?v=soxxPyaAT1k

Nie wydaje mi sie zeby to bylo komercyjnie oplacalne:
- wymogi do certyfikacji czegokolwiek co jest kategorii powered lift (nie jestem pewien jak to jest po polsku) sa bardzo trudne (jakakolwiek awaria podwoduje ze urzadzenie przestaje leciec, helikopter po calkowitej awarii silnika i elektryki jest w dalszym ciagu kontrolowalny i w dowolnej fazie lotu da sie wyladowac bezpiecznie, tutaj bedzie spora dziura gdzie jesli nawali elektryka to moze byc za nisko na spadochron a bedzie lecialo prosto w dol). W zwiazku z czym wszystko bedzie musialo byc duplikowane a to dodatkowa waga i koszt.
- drogie (nowy Cirrus SR20 to porownywalny koszt)
- slaby zasieg - pisze 11 minut - jakikolweik samolot czy helikopter ma czas lotu liczony w godzinach - i w sumie te 11 minut powoduje ze kazdy lot tym jest potencjalnie nielegalny bo jakikolwiek sprzet latajacy ma miec minimum paliwa na lot z A do B + 30 minut rezerwy (+ inne dodatki), wiec to nie ma paliwa nawet na 30 minut rezerwy.
  • Odpowiedz
@jacekowski: Nie ma to jak porównać śmigłowy rower z powietrznym skuterem na silniki odrzutowe ( ͡° ͜ʖ ͡°) Tak jakbyś powiedział, że prom kosmiczny to trochę taka motolotnia.
  • Odpowiedz
@60scnds: dlatego napisalem "troche" - a wbrew pozorom jest temu blizej do smiglowego rowera niz twojej motolotni do promu kosmicznego.

Nowoczesne silniki odrzutowe (a w zasadzie turbowentylatorowe) dostarczaja ciag przy pomocy tych samych praw fizyki co stare silniki tlokowe ze smiglem (bo sam rdzen silnika nie dostarcza duzo ciagu tylko napedza wielki wiatrak z przodu - ktory tak jest zoptymalizowana do granic mozliwosci wersja smigla ktore bylo uzywane od prawie
  • Odpowiedz
ale ostatecznie niezaleznie od rodzaju silnika cos przyspiesza duze masy powietrza (i innych gazow) zeby produkowac ciag.


@jacekowski: No nie zgodzę się, zasada działania jest zupełnie inna. Silnik odrzutowy po pierwsze nie działa tak po prostu na zasadzie przyspieszenia powietrza. Ale o ile faktycznie wykorzystuje efekt odrzutu cząstek do generowania siły ciągu, o tyle, jeśli dobrze pamiętam, bo to nie moja działka, śmigło generuje przede wszystkim siłę zasysającą je do
  • Odpowiedz
@60scnds: Tu dzialaja wszystkie efekty jednoczesnie - zeby powietrze przyspieszyc musi je najpierw z przodu wyssac (chyba ze to silnik rakietowy) (zalaczam obrazek z ksiazki ktora tlumaczy podstawy).
NASA ma to dobrze wytlumaczone.
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/propth.html
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/turbth.html
https://www.grc.nasa.gov/www/k-12/airplane/turbfan.html
Kazde troche inne, ale ostatecznie wszystko opiera sie
jacekowski - @60scnds: Tu dzialaja wszystkie efekty jednoczesnie - zeby powietrze prz...

źródło: comment_mDPf4RxRMpUVqWMxtBVBZxSwn0HLdMqM.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz