Wpis z mikrobloga

Ta gra mogłaby być dobra, gdyby twórcy totalnie nie olali "alienów" czyli bittersów do których ta planeta należy. Historia/fabuła nie trzyma się kupy, a jedynym atutem tej produkcji jest rozbudowany system budowania fabryki. Ta gra ma wielki, niewykorzystany potencjał i nie zapowiada się by został wykorzystany.
Jak ktoś jest fanem projektowania i budowania to polecam, jak ktoś wymaga podstawowych rzeczy jak logiczna fabuła, a nie bezmyślny świat wymyślony na kolanie to znudzi się po paru dniach grania.

#factorio
  • 28
@Atreyu: Gdyby zaznaczyli, że Factorio nie ma fabuły to bym się nie czepiał. Niestety twórcy próbowali dodać fabułę i porzucili w trakcie początkowych prac nad nią. Skończyło się na tym, że dostaliśmy bezużyteczne stwory które nie są nam nawet w stanie zaszkodzić.

Czy np. w SimCity masz terrorystów? nie, a tutaj jest odpowiednik terrorysty który miał być historią wciągającą gracza.
Czy np. w SimCity masz terrorystów? nie


@Kowal94: w starszych tak ( ͡º ͜ʖ͡º)

Cokolwiek byś nie mówił - to akurat Factorio (wg statystyk steama) to jedna z gier w której gracze (średnio) spędzają... najwięcej czasu. Często setki godzin ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Atreyu: Ponieważ ludzie lubią budować bez żadnych przeszkód czy trudności. Takie dorosłe dzieci układające budynki z klocków lego.

Ta gra byłaby "pełna" gdyby system przeciwników czyli bittersów ulepszyli do poziomu Age of Empires. Niech mają jakieś cywilizacje swoje, pożywienie itd.
Za dużo dziur w logice niestety zostawili...
@Atreyu: Jaja sobie robisz? Od lat wiadomo, że casuale wolą spokojne gry jak minecraft, terraria gdzie skupiają się w większości na dekoracji i wielkich projektach budynków, a jakiekolwiek trudności w postaci ciężkich przeciwników obrzydzają im grę (często sobie nie radzą z nimi). W tym przypadku projektujemy wielką fabrykę z systemem dostaw i produkcji przedmiotów.

Obserwuję tą grę od początku i wiem jakie były założenia, więc nie wypowiadaj się jeśli zacząłeś w
@Atreyu: Gracze prawdopodobnie sami by wypełnili braki odnośnie strony pierwotnych braków, ale twórcy nie dodali dostatecznych możliwości modowania by je uzupełnić. Jak tego nie rozumiesz to niestety dalsza dyskusja nie ma sensu.
@Atreyu: Mniej niż 300h, ale więcej niż 200h na pewno. Osiągnąłem wszystko co się dało w tej grze, a przeciwnik ani razu mi nie sprawił najmniejszej trudności. Przeczytaj co wyżej napisałem, jak tego nie rozumiesz to nie ma sensu z tobą dyskutować, bo patrzysz przez pryzmat casuala do którego tą grę skierowali (a plan pierwotnie inaczej zakładał).
@Kowal94: podsumuje co napisałeś, postaram się być w miarę dokładny:

1. Gra jest słaba bo nie stanowi dla ciebie wyzwania i szybko się nudzi.
2. Mimo tego jest to jedna z gier w których gracze spędzają najwięcej czasu (więcej niż np. w Wiedźminie 3).
3. Większość graczy Factorio to casuale, dlatego im się podoba.
4. Ponad milion sprzedanych kopii tylko to potwierdza.

Czyli gra jest słaba, a to że odniosła wielki
@Atreyu: Odpiszę tobie, bo naprawdę zaskakuje mnie twoja głupota :)

1. Powiedziałem, że jeśli chodzi o budowanie to gra jest przyzwoita, ale jeśli coś poza tym to dno :)
Kup okulary i czytaj ze zrozumieniem.

2. Co mnie to obchodzi ile osób w to gra? W Simsy też grają dziesiątki lub setki tysięcy osób.

3. Casuale mieli wpływ na kształtowanie gry w trybie Early Access i twórcy porzucili plan rozbudowanej fabuły,
bo gracze chcieli budowania, a nie walki z mieszkańcami obcej planety. W skrócie chodzi o hajs.


@Kowal94: a nie chodzi o to co chcą gracze?

Sam bawiłeś się w niej 200 godzin. Niewiele jest gier w których sam spędziłem tyle czasu, a już powyżej 30 uważam grę za długą i pełną treści. ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Atreyu: Dobry developer daje możliwość uciechy każdej grupie ludzi, a nie porzuca początkowy plan fabuły i alienów w zalążku.

Tak poza tym, dla mnie 200 godzin to pikuś, bo są gry gdzie spędziłem czas w liczbie paru tysięcy godzin ( ͡° ͜ʖ ͡°)
a nie bezmyślny świat wymyślony na kolanie to znudzi się po paru dniach grania.


to ci się znudziło po paru dniach, czy grałeś 200-300 godzin? xD
Dobry developer daje możliwość uciechy każdej grupie ludzi,


@Kowal94: jeszcze się taki nie urodził, co by każdemu dogodził.

O sukcesie gry świadczą:
- sprzedaż - ponad milion kopii - gra early acces robiona przez kilka osób - sukces
- oceny - jedna z najlepiej ocenianych gier na steam - sukces
- czas spędzany w grze - ludzie spędzają w niej średnio dziesiątki godzin, ma średni czas gry dłuższy niż Wiedźmin 3
@Atreyu: Liczyłem, że z dużą polucją i ciężkimi ustawieniami doczekam się choć ułamka trudności w tej grze. Niestety budując kolosalny świat nie spotkałem się z jakimkolwiek większym oporem. Przestałem grać, gdy pojąłem, że trudności w postaci obrony tego co wybudowałem nie doświadczę w tej grze. Szczególnie gdy widziałem Bittersy w mojej fabryce specjalnie omijające istotne budynki by ich nie uszkodzić :)
@Atreyu: Idź spać dzieciaku, bo to moja prywatna opinia (nie wiem co uroiłeś sobie przed chwilą w mózgu) w dodatku podzielana przez pewne grono graczy co mają Factorio :) Za mało siedzisz w tej grze by to zrozumieć, bye bye.