Aktywne Wpisy
![mickpl](https://wykop.pl/cdn/c0834752/e8a8471ee0ef9099b528719cfb0a12bfb11959242b197c0a5ccb8689ed0e1cc8,q60.jpg)
mickpl +454
Hołownia na przedwyborczo-paralentoeuropejskim standupie pedzioł "Polska 2050 nie poprze kredytów 0%" oraz "nigdy więcej programów takich jak kredyty 2%"
Well, that escalated quickly XD
#nieruchomosci #mieszkanienastart #codzienneministerstworozwoju
Well, that escalated quickly XD
#nieruchomosci #mieszkanienastart #codzienneministerstworozwoju
![mickpl - Hołownia na przedwyborczo-paralentoeuropejskim standupie pedzioł "Polska 205...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/03eca35380bbba83a77a8c0df3fb7e67074e1eb8464b9377c336c6fa121854ee,w150.jpg)
źródło: hołownia
Pobierz![xionacz](https://wykop.pl/cdn/c3397992/xionacz_DEB7smWiZt,q60.jpg)
xionacz +215
Koniec bycia ulaną świnią. Czas zadziałać, bo inaczej nie dożyję czterdziestki. Do zrzucenia 52 kg.
Zaczynam od ćwiczeń cardio, bo nadciśnienie nie pozwala na siłowe, to potem ( ͡º ͜ʖ͡º). Życzcie mi wytrwałości...
#silownia #wykop30plus #zdrowie
Zaczynam od ćwiczeń cardio, bo nadciśnienie nie pozwala na siłowe, to potem ( ͡º ͜ʖ͡º). Życzcie mi wytrwałości...
#silownia #wykop30plus #zdrowie
![xionacz - Koniec bycia ulaną świnią. Czas zadziałać, bo inaczej nie dożyję czterdzies...](https://wykop.pl/cdn/c3201142/d2995e754b26c6b757d1bca2095bcca3a3f4e6d134b9d75021eb4c4c8384626e,w150.jpg?author=xionacz&auth=8b9ef84edff4709219fff424cd41c5cb)
źródło: temp_file7967232580209842449
Pobierz
jeden temat. To, ze trzeba było polać wody na 10 stron A4 to fakt, jeżeli idzie o błędy
ortograficzne, to każdy błąd obniżał ocenę o 1 stopień, z tego co pamiętam. Niemniej akurat
tym się nie interesowałem, bo z ortografii i gramatyki byłem dobry, o wiele gorzej było z
literaturą. Gdyby matura z polskiego była tylko z gramatyki i ortografii, to miałbym 5 tak
samo jak z matmy. Niestety ja miałem zawsze problemy z opowiadaniami, rozprawkami i
wypracowaniami, poza tym nie cierpiałem literatury, po prostu nie interesowało mnie to. Ja
jestem typowym ścisłowcem − matematyka, fizyka i chemia − to były moje przedmioty i dla mnie
były one, jak Wy młodzi teraz to mówicie, lajtowe, mimo że ich poziom był wowczas bardzo
wysoki.
Za moich czasów zadania z matematyki na poziomie podstawowym (ja zdawałem rozszerzoną) były
trudniejsze niz obecnie na rozszerzeniach. Dodam, że ja zdawałem maturę w 1988 roku.
Żeby zobaczyć, jak wyglądał wtedy program, to trzeba byłoby sięgnąć do podręczników z
matematyki, fizyki czy chemii z lat 80−tych, jeżeli masz do nich dostęp, to możesz sobie
zobaczyć, co wtedy się przerabiało na lekcjach. Dodam, że nawet na podstawach były pochodne
funkcji i całki, ja na mat.−fiz. miałem pochodne i calki z trudniejszych funkcji, takich jak
y=ex, y=lnx, y=arcsinx, arccosx, arctgx czy arcctgx oraz oczywiście bardziej skomplikowanych
funkcji z nich złożonych, np. y=x*lnx, y=lncosx i trudniejszych, badanie przebiegu tych
funkcji (rozwiązywanie takiego zadania zajmuje ok. 1 godz., a takie zadania bywały na
maturach), a nawet liczby zespolone i szeregi liczbowe, nie tylko geometryczne, ale te
trudniejsze również.
To samo było z fizyką − przerabiało się wszystko od kinematyki poprzez termodynamikę,
elektryczność, magnetyzm, drgania po takie działy, jak kinematyka i dynamika bryły sztywnej,
fizyka atomowa i jądrowa, w tym np.wyładowania w gazach, promienie katodowe i kanalikowe,
promieniowanie rentgenowskie, promieniowanie cieplne, ciało doskonale czarne, a tych ostatnich
pozycji w ogóle się nie omawia. Jak pytam np. uczniów, czy przerabiaja na lekcjach fizyki
choćby wyładowania atmosferyczne − to nikt tego dzisiaj w szkole nie omawia, a za moich czasow
na fizyce ten temat był. U mnie w LO nauczycielka fizyki miała urządzenie wytwarzające wysokie
napięcia służące do wytwarzania wyładowań iskrowych − malych "piorunków" i nam to
demonstrowała w czasie lekcji. Jeszcze robiło się taki eksperyment, że między elektrody tego
urządzenia podkładało się kartkę papieru i "piorunki" podpalały ten papier, zeby pokazać, że
podczas wyładowań wytwarza się ciepło, czuć było też zapach ozonu, dzieki czemu można było
zademonstrować coś w rodzaju mini−burzy. Promieniowania rentgenowskiego też dzisiaj sie nie
przerabia, nie ma tego nawet na rozszerzeniu, a w dodatku ostatnio jakiś baran z MEN wywalił
prąd elektryczny z podstaw na rozszerzenie.
Materiału było więcej i był on trudniejszy, ale ówczesny program był spójny i trzymał sie kupy,
poza tym fizyka i chemia szły w parze z matematyką, na fizyce i chemii nie pokazywano metod i
wzorów wykraczających poza posiadaną w danym momencie wiedzę matematyczną − jakoś te
przedmioty ścisłe były zgrane w czasie i wiedza była uporządkowana. A teraz to jeden wielki
bajzel
#matura #pasta