Wpis z mikrobloga

Treść przeznaczona dla osób powyżej 18 roku życia...
  • 21
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Xava: jakby do mojego auta taki był w normalnej cenie to bym brał.

Dlaczego?
- Będzie to odpowiedni typ oleju
- Będzie to oryginalny olej (a nie podróbka)
- Będzie go tyle co potrzeba (do jednego z moich aut wlewam 3,2l, drugie 4,2l, trzecie 5,1l i że do żadnego nie potrzeba dolewać to zostają mi takie ostatki. Do łańcucha do piły średnio się nadaje a poza tym niedługo kończę wycinki).
  • Odpowiedz
@readme: Szczerze to nie chce mi się porównywać specyfikacji. To nie są złe oleje, ale średnie i zawsze w tej cenie dostaniesz lepszy.
Poszukaj sobie czegoś od valvoline albo millers, to będzie półka wyżej.
  • Odpowiedz
@aarahon:

Będzie to odpowiedni typ oleju

Oleje innych marek też będą odpowiednie, od tego masz normy które wymaga producent, np BMW Longlife-04 (BMW LL-04)

Będzie to oryginalny olej (a
  • Odpowiedz
@Xava: Są mniejsze kanistry (np 3.5 bądź rozlewane) albo zestawy 4,5l + 1L.

Tylko wg instrukcji do mojego auta nie znalazłem oleju który by pasował. Chyba że zamiast 5W30 zalać go 0W30 ale to kosztuje 320 zł za bańkę 4L....
  • Odpowiedz
@Xava: No właśnie, tak to każdy mówi ale jak pojawia się konkretne pytanie, dlaczego jeden olej jest lepszy od drugiego to nikt nic nie wie, albo wie ale mu się nie chce powiedzieć ;-)

Znalazłem Valvoline 5w30 ACEA A5/B5, jest 30zł tańszy niż olej Mazdy i wydaje mi się, że to będzie jego jedyna przewaga. Jeżeli różnica jest tak mała to dlaczego nie wlać dokładnie tego, czego chce producent?

Nie
  • Odpowiedz
  • 0
@readme sorry kolego, ale ten olej robi śmietnik z Twojego silnika. Ma c-----e właściwości, przez co zamiast oczyszczać silnik i dać mu odpowiednie właściwości ścierne, to wytwarza się masa nagaru, którą może zaszkodzić Twojej katanie. Na Twoim miejscu zrobiłbym płukankę silnika i kupił porządny olej:
Liqui Moly 10w30, Motula 10w30, Millers 10w30, lub japoński Eneos 5w30. Żeby nie było, że rzucam słowa na wiatr, to poniżej załączam poglądową fotkę, co robi Twój
  • Odpowiedz
@b0Ls: Ja w Corsie 1.2 w gazie nie zmieniałem oleju przez 180 tysi. Tylko dolewki. Corsę sprzedałem za 500 znajomemu, którego dziewczyna zrobiła jeszcze 60 tysi na dolewkach. Przez te zaniedbania Korsidło poszło na złom.... bo jak to Opel.... zardzewiał tak, że drzwi odpadły....
  • Odpowiedz