Wpis z mikrobloga

#anonimowemirkowyznania
#anonimowemirkowyznania

Mirki i Mirabelki,
zastanawiam się mocno nad przyszłością i postanowiłem tutaj napisać. Tak się złożyło, że kilka lat temu skończyłem studia na #energetyka specjalność #energetykajadrowa. Nie mam za wiele doświadczenia w branży, a poza tym zdałem sobie sprawę, że nie do końca dobrze wybrałem studia. W dodatku szczyt możliwości jaki obecnie widzę to praca w elektrowni za 4,5k zł netto. Zastanawiam się nad podjęciem jeszcze jednych studiów (zaocznych oczywiście) tak żeby się przebranżowić. Jednak trochę szkoda mi poświęconego czasu i próbuję znaleźć coś, gdzie można by wykorzystać skończone studia.

Opcje jakie widzę i problemy jakie mogą się pojawić:

1) studia z zarządzania, project management i próbować w #zarzadzanieprojektami - brak doświadczenia w tym aspekcie, ponadto "zarządzać każdy by chciał, a robić to nie ma komu"

2) mityczne #it i #programowanie - #!$%@?ąc od tego, że teraz każdy idzie w tę stronę i za kilka lat rynek już nie będzie taki kolorowy, czy projektach it dla przemysłu, szczególnie energetyki, są poszukiwani specjaliści łączący znajomość programowania i daną branżę? Wydaje mi się, że w it dla medycyny, lekarze nie kodzą ( ͡° ʖ̯ ͡°)

3) mechanika i budowa maszyn - turbiny i pójście w stronę przemysłu lotniczego

4) #budownictwo - ekologiczne budynki i modernizacje, coś na studiach z tego było, ale wydaje się, że w budownictwie jest nadmiar chętnych do pracy.

Pozostałe opcje, które uważam za mniej sensowne: #elektrotechnika - prozaicznie, nie jara mnie praca z prądem, #oze - w tym wypadku nie tyle przebranżowienie ile uzupełnienie wiadomości, ale przeglądając oferty to praca jest, dla monterów, albo naganiaczy do zakupy paneli.

Jakie Wy widzicie inne opcje? Ktoś tez miał takie dylematy?


Kliknij tutaj, aby odpowiedzieć w tym wątku anonimowo
Kliknij tutaj, aby wysłać OPowi anonimową wiadomość prywatną