Wpis z mikrobloga

Dlaczego hamulce knorra starego typu sa wyczerpalne?
W wyniku wykonania spadku ciśnienia za pomocą kranu, zawór rozrządczy łączy cyl. hamulcowe ze zbiornikiem pomocniczym, popełniając je. Podczas podniesienia ciśnienia w przew. glównym następuje poł. cyl. ham. z atmosferą i wyluzowanie. Pan Knorr podczas projektowania swojego systemu popelnil jeden błąd. Zbiornik pomocniczy hamulca jest popełniany tylko w poł "jazda", dlatego przy przechodzeniu miedzy pozycjami hamowania nie przybywało pow. w zbiorniku-mimo wykonywania spadku ciśnienia w przew. głównym nie ma juz powietrza, którym możnaby było popełnić cylindry. Dlatego przy kazdym wyk. hamowania, nalezalo cofnąć rączkę kranu w "jazdę" , w celu popełnienia tego zbiornika. W systemie OERLIKONa każde przestawienie rączki zaworu powoduje automatyczne dobicie pow przez zawory zwrotne i jest ono utrzymywane nawet po calkowitym zrzuceniu powietrza z lokomotywy.
Jak ktoś chce wiedziec wiecej to pytać.
#gruparatowaniapoziomu #ciekawostki #pociagi #kolej
  • 18
@LRF1000W: No właśnie pisałem, że nie znałem tej kwestii i wciąż jej nie znam. Szkoda, bo brzmi ciekawie, ale trudno. Jakoś to przeżyję. Nie marnuję już więcej Twojego czasu.
@Lester_Burnham: To jest "ruski" knorr i nie jest on zgodny z UIC (podobno nawet glówki nie pasują). Kto jeździł na knorze to go cuwalił. Byl banalny w konstrukcji (do kranu potrzebny byl tylko baniak 14l). Nawet kran Kacapowa byl podobny do knorra