Wpis z mikrobloga

  • 2
I jeszcze jedno, inne. Jak jeździc dieslem, żeby go nie zapchac po 1000km? Kupiłem sobie ostatnio Peugeota (dzięki @mrs_badger, zakup się udał!) w dieslu, przesiadlem się z benzyny i nie za bardzo wiem jak to ugryźć. Jak wygląda kwestia dpfu, turbo etc? #pytaniedoeksperta #samochody #kiciochpyta
  • 13
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@stam: Jak nie jeździsz tras to czekają Cię jakieś durne wypalania, czekanie aż DPF się dopali, oglądanie obrotów (jeśli powyżej 1 tys to znaczy że proces w toku) żeby czasem nie przerwać cyklu, bo ropa może dostać się do oleju. Ja się przesiadłem w drugą stronę i nigdy więcej wynalazków z DPF. Przypadek o którym pisze to filtr suchy, nie wiem jak jest z mokrymi.
  • Odpowiedz
@stam: No i co do jazdy z turbo, jeżeli turbina nie jest w płaszczu wodnym i nie jest chłodzona wodą, tzw. obiegiem wymuszonym po wyłączeniu samochodu, to po ostrej jeździe dobrze jest odczekać kilkadziesiąt sekund na jej schłodzenie.
  • Odpowiedz
@Bazarnia: ma być też karane usuwanie filtra , państwa mają wdrożyć , ze auto przeglądu nie przejdzie jak wycięty,
póki co nowe auta w produkcji nawet w benzynie już mają mieć filtr,
źródło: https://moto.wp.pl/filtry-czastek-stalych-w-kazdym-aucie-mamy-juz-pierwsze-ofiary-ekologicznych-zmian-6218092499449473a http://moto.pl/MotoPL/7,88389,21900717,komisja-europejska-zdecydowala-filtry-czastek-stalych-obowiazkowe.html są jeszcze pomysły by adBlue poszło do osobowych
  • Odpowiedz
@vilas: Działa jednak w nieco inny sposób, struktura spalin z silnika benzynowego jest inna. Z resztą, da się jeszcze dorwać coś nowego bez DPF w benzynie, o używkach nie wspomnę. Moja matka niby jeździ i nic się nie dzieje (1.5 dCi DPF) ale pilnuje go regularnie i musimy czasem walnąć trasę żeby wypalić, albo jeździ specjalnie wokół domu 15 minut, żeby dopalić "sadzę" xD Ja to podziękuję, przerabiałem to samo
  • Odpowiedz
@Bazarnia: chciałem generalnie wspomnieć, ot tak poprostu falę hejtu na EU rozkręcam hehe, a na poważnie - wkurza mnie to co chwilę uchwalają i dlatego się wtrąciłem ;) sam jestem kimś kto usiłuje kupić swoje pierwsze auto i po przerabianiu "oszustów komisów" z bólem serca (finansowym) chcę kupić nówkę i ... szlag mnie trafia, bo drożeje to w oczach, a co sądzę o unijnych wynalazkach to nie będę przeklinał ;)
  • Odpowiedz
@vilas: Też wałkowałem kilkakrotnie temat, zarówno od strony jednośladów jak i osobówek. :) I pełna zgodna z Tobą, UE miesza niesłychanie. Co do kupna wozu, ja miałem szczęście kupić zawsze od osoby prywatnej, 1 max 2 właściciel i tego się trzymam. Nówkę sobie odpuściłem, żal by mi później było jak niszczeje a ja w sumie nie dbam specjalnie o wóz XD robi za woła roboczego.
  • Odpowiedz
@Bazarnia: ja nie znam się na autach (co prawda techniczne wykształcenie, tyle, że robię w sofcie a nie mechanice) i szlag mnie trafia jak przeglądam dwudzieste ogłoszenie "rewelacyjnego bezawaryjnego" 1.4 TSI EA111 , dlatego z bólem (serio bólem bo to oszczędności życia) chyba będę musiał kupić Tipo , wyboru nie mam wielkiego, najtaniej jest Corsa lub Tipo - to najniższe ceny, tylko automat, manual odpada
  • Odpowiedz
@Bazarnia: to znaczy tak, nigdy nie dam 40 tysi za używany bo używany, skoro ludzie mówią, że auto traci 50% wartości po paru latach to takie chce , hehehehe, taa, już poznałem rzeczywistość vs bajki, 50% ceny to auto ma 8 letnie a nie 3 letnie, ogłoszenia za 35 tysięcy aut z 2011 które nowe kosztują 65 czy 72 tysiące... segmentu A, jak Kia Picanto lub VW Icity czy jako
  • Odpowiedz
@vilas: Dokładnie, nie wyrwiesz nic tanio. Przyjęło się u nas że auto używane od razu traci na wartości. A to guzik prawda :P

Co do auta, ja sam też mam Fiata, tyle że Bravo po lificie z silnikiem 1.4 T-jet. :P Tipo czerpie sporo z dopracowanych przez lata jednostek, gdyby nie to ze jestem menelem i auto wygląda u mnie jak śmietnik, to pewnie bym kupił i nie było by
  • Odpowiedz
@Bazarnia: bo panuje mit o utracie wartości, 2 miesiące studiowania ogłoszeń daje mi jasny obraz - mit to mit, nie real, w realu jest inaczej,
tak jak b--ń działa inaczej w realu niż w grze (kto chodzi na strzelnice ten wie, kto był chociaż raz na strzelnicy) tak i jest z cenami aut, wszyscy mówią, jak to można tanio kupić - bo podają ceny od handlarzy oszustów aut które są
  • Odpowiedz
I jeszcze jedno, inne. Jak jeździc dieslem, żeby go nie zapchac po 1000km? Kupiłem sobie ostatnio Peugeota (dzięki @mrs_badger, zakup się udał!) w dieslu, przesiadlem się z benzyny i nie za bardzo wiem jak to ugryźć. Jak wygląda kwestia dpfu, turbo etc?


Witam w stadzie Lwów :) Odpowiadając na Twoje pytania. W samochodzie masz mokry filtr cząstek stałych tzw. FAP. Charakteryzuje się on tym, że masz płyn Eolys, który obniża
  • Odpowiedz