Wpis z mikrobloga

Mirki, pytanie, bo sam nie wiem, co zrobić

5 lutego oddałem w sklepie komputerowym z krzyżykiem w logo płytę z tytułu rękojmi z żądaniem zwrotu poniesionych kosztów. Szczerze mówiąc nie spodziewałem się, że ten zwrot wykonają, tylko że mi ją naprawią, na czym mi zależało, bo, z doświadczenia, na gwarancji sprzęt leżał dłużej niż powinien. Dzisiaj dostałem informację, że może się to wszystko przedłużyć, bo muszą oddać płytę do niezależnego serwisu mimo, że podobno wysłałi ją tam już z tydzień temu.

Czy rzeczywiście przy reklamacji ze zwrotem pieniędzy nie ma terminów jej rozpatrzenia? Czy coś kręcą i mogę twardo się trzymać swojego stanowiska? Komputer rozmontowany, nie mam jak pracować za bardzo, smutek trochę ( ͡° ʖ̯ ͡°)

#kiciochpyta #prawo #komputery
Hellmanor - Mirki, pytanie, bo sam nie wiem, co zrobić

5 lutego oddałem w sklepie ...

źródło: comment_xfNSsAN0NVbQFdydGLpN1k0UZfp1vCer.jpg

Pobierz
  • 6
  • Odpowiedz
@Hellmanor po co składałeś oświadczenie o odstąpieniu od umowy skoro chciałeś naprawy xd ? Wada jest w ogóle istotna?
Konieczność ustosunkowania się w ciągu 14 dni faktycznie jest tylko tylko w przypadku naprawy, wymiany i obniżenia ceny (art.5615). Odstąpienie od umowy ma skutek natychmiastowy (tutaj kojarzę tylko - paragrafów nie znam), ale musi być skuteczne (raz, że muszą zaistnieć okoliczności przewidziane kc, dwa formalności co do których zwróciłabym się do google).
Powołaj
  • Odpowiedz
@poprostuzyj: Z tego względu, że za pierwszym razem i tak jest naprawa, bo to leży w interesie firmy, a gdyby padła całkowicie drugi raz (co się teraz stało, reaguje tylko na zasilanie i nic więcej, żadnego sygnału POST, nic), to wtedy nie chcę mieć felernej sztuki.

I co to znaczy skutecznie odstąpiłem? Złożyłem reklamację, czekam 14 dni i tyle? Czy muszę jednak czekać na ich odpowiedź?

Czy zmieniając żądanie termin się
  • Odpowiedz
@Hellmanor czyli Ty chcesz naprawy czy kasy? To jest druga reklamacja? Ciężko zrozumieć

Skutecznie znaczy, że miałeś do tego prawo i złożyłeś u sprzedawcy oświadczenie woli, najlepiej wykazując to prawo (w sensie dlaczego możesz odstąpić), żeby nie pozostawić wątpliwości
14 dni na rozpatrzenie jest tylko w przypadku wymiany, naprawy i obniżenia ceny

Może inaczej, złożyłeś już odstąpienie od umowy, możesz więc zaproponować sprzedawcy naprawę na zasadzie "może będzie szybciej". On nie musi
  • Odpowiedz
Nie, to moja pierwsza naprawa i pierwsza reklamacja tejże płyty.

Tak, miałem prawo, bo wada jest istotna.
Dobrze, spróbuję się dogadać, ale z ich strony wygląda to tak, że dopiero teraz się obudzili, że złożyłem reklamację i czas coś z tym zrobić
  • Odpowiedz