Wpis z mikrobloga

#chemia #nauka
Mircy jest tu jakiś chemik który odpowie mi na pytanie odnośnie reakcji utlenienia?
Chcę zrozumieć na pewną rzecz w związku z rozpuszczaniem Nadwęglanu sodu w wodzie, i mam jeszcze jedno trochę zawiłe pytanie.
Pozdrawiam ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 17
@Antonin: zdaje się, że mowa o tym -> Na2CO31,5H2O2, jest to składnik np. pastylek do zmywarek, pralek, a samego jego w proszku można stosować jako wybielacz do prania.

Żeby było jasne - ja jestem totalnie zielony z chemii :-D
Tej wiedzy potrzebuję w związku z hobby - piwowarstwem domowym.

@mikii77:
Najpierw małe wprowadzenie:

W paru miejscach na przestrzeni czasu przeczytałem, że po wsypaniu owego Nadwęglanu sodu (NS) do
@wertychochlik: Na pewno coś zostaje na ściankach. Ale uważam że nie ma co wariować. Reakcja nadsoli zachodzi dosyć gwałtownie, więc na moje wystarczy przepłukać wodą destylowaną czy coś. Nie baw się w jakieś reduktory.
@wertychochlik: Popieram zdanie pana @mikii77: Wystarczy się zastanowić jaka ilość tlenu powstanie z nieprzereagowanego i niewylanego nadwęglanu. Tlen oczywiście nie jest zbyt pożądany podczas warzenia piwa (no chyba, że mowa o klasycznych lambikach), ale tutaj raczej chodzi o jego stały dostęp - jak w przypadku niedomkniętego fermentora. Poza tym, podczas warzenia wielokrotnie będzie miało miejsce przelewanie cieczy, a to przecież powoduje jej jakiś kontakt z powietrzem i ewentualne natlenienie. Ogólnie,
@mikii77: Testy kwasu askorbinowego - ~5g na 20l poprawiły znacznie żywotność aromatów chmielowych, z ~1,5 do 2,5 - 3 msc, co jest ogromnym sukcesem
Tu chodzi o to, że skoro już robi się piwo, do którego wrzuca się ogromne ilości chmielu, chciałoby się aby to chmielenie było jak najbardziej wydajne, a nie straciło sens zanim zdążysz spić daną warkę ;-)
warto zatem stosować każdą metodę, która pomaga choćby w niewielkim stopniu