Wpis z mikrobloga

@stopaotestuje: Imo bardzo ładny design zewnętrzny, w środku nieźle, ale jak dla mnie ten wielki tablet się gryzie z resztą. No i najważniejsza sprawa, wyżyłowane 1.2 i 1.6 to przejdą, ale w małym hatchbacku, a nie w SUV-ie "premium" ważącym ponad 1.5 tony. Obojętnie jak to idzie i ile ma turbin, to sam aspekt psychologiczny posiadania tak wielkiego auta z tak małym silniczkiem deklasuje go w docelowej klasie.
Świetnie wyglądający, ale
  • Odpowiedz
@polskiburger4-40: Po 1: mamy tu do czynienia z autem średniej wielkości, więc konkurent aspirujący do Audi Q5, BMW X3 czy XC60 (powtarzam: ASPIRUJĄCY). Każde z tych aut ma w ofercie diesla 2.0 z mocą ok 180-190 KM, znów pasuje. Standardem w klasie stają się automaty 8b - znów analogia. Więc gdzie ta różnica? Że PSA daje do oferty jeszcze benzynę 1.2 3 cylindry której i tak nikt nie kupi?
  • Odpowiedz
@blueray: Wszystkie auta, które wymieniłeś mają do wyboru benzyny od 2.0, nawet Volkswagen z czteroma pierścieniami, a to, że DS gdzieś aspiruje nie daje mu taryfy ulgowej. Jak dla mnie po prostu wstyd byłoby jeździć autem, które chce stać obok takiego XC60, mając uturbione silniczki żywcem wyjęte z kompaktów niższej klasy średniej. 7 jest ładne, ma fajne bajery i parametry diesla wyglądają dobrze, ale benzyny to po prostu nie ta klasa
  • Odpowiedz
@polskiburger4-40: Po części się z Tobą zgadzam, jednak nie widzę sensu by traktować to co robi wielka trójca jako wyznacznik "co to jest premium" - pamiętaj że to tylko określenie, ostatnio mocno nadużywane przez wszystkich. Co do osiągów - w świecie luksusu nikt się nie spieszy, osiągi mają być (cytując klasyka) wystarczające, a jak dla mnie 8.3 do setki i prędkość max 230 właśnie takie są. Oznacza to, że da się
  • Odpowiedz
@blueray: to ds7 miało do setki 9,4 więc to już trochę słabe... na rynku za chwilę DS3 crossback (udawany crossover) więc będzie kolejny model, a tańszy

Mi tam 4 cyl w XC60 w ogóle nie przeszkadzają...
  • Odpowiedz
@blueray: No tak, z resztą z tej całej wielkiej trójcy, to wozy prawdziwie premium można w sumie policzyć na palcach jednej ręki. Mówiąc premium widzę bardziej Lexusa albo Jaguara. Jak dla mnie DS aspirując do czegoś "prawie premium" robi błąd stosując małe uturbione silniczki rodem z kompaktów, chociaż dla innych mogą być całkowicie wystarczające i nie neguję tego.
Sytuację ratuje to 2.0 w wersji ciągnik. ( ͡° ͜ʖ ͡
  • Odpowiedz