Wpis z mikrobloga

Dzisiaj zrobiłem kolejną warstwę AI. Pierwsza, podstawowa, to prosta heurystyka zarządzająca sterowaniem silnikami manewrowymi, żeby statek leciał w tym kierunku, który AI wymyśli. Druga, poziomu taktycznego, wybierała drogę między asteroidami w pierścieniu. A teraz na to wszystko przyszła trzecia, która zarządza poziomem strategicznym - zaopatruje statki w ciekawość, by badały różne anomalie, strach, by uciekały gdy są w zagrożeniu no i gniew, by odpowiadały ogniem.

Działa to zaskakująco fajnie, jak na tak mały kawałek kodu - no ale działa tylko dlatego, że warstwy niżej też działają. Takie systemy są niestety bardzo podatne na eskalowanie najmniejszych problemów. Na razie nic takiego nie doświadczyłem, ale trzeba to dobrze ograć.

ΔV: Rings of Saturn | Steam | tagi do obserwowania: #kodermakesgames #deltav

koder - Dzisiaj zrobiłem kolejną warstwę AI. Pierwsza, podstawowa, to prosta heurysty...

źródło: comment_SQu1c8VBMNwW6ScPAUijukOgZKmeUY5p.jpg

Pobierz
  • 6