Wpis z mikrobloga

@Cineek: załóż chipa. Nie wiem jak w tym silniku power box, ale brat miał w aucie to mu strasznie kopcił gdy był podłączony. Ja miałem w s40 chipa, 152KM i 380Nm. Spalanie poniżej 7/100. Jedynym negatywnym wpływem było szybsze zużycie sprzęgła (po 180000km), ale dwumasa np. w stanie idealnym.
@Cineek: powerbox to bieda rozwiązanie jak nie stać nas na program. Zwykle działające na zasadzie oszukania czujników, zamiast wgrania faktycznej mapy. Gotowy wgrywany chip lub indywidualny program. Takie coś ma sens zamiast robienia kopciucha.
@kubapolice @Atreyu: rozmyślam właśnie też nad chipem w przyszłości, a sprzęgło z dwumasa i tak powoli kwalifikuje się do wymiany. Podłapałem po prostu temat tych powerboxów i mnie to zaciekawiło, ale pogrzebałem trochę w necie i w zasadzie lepiej właśnie byłoby zwyczajnie zrobić chipa
@Cineek: jeśli któreś rozwiązanie ma działać niekorzystnie ba silnik, to będzie to power box. Chip jest dopasowany do silnika, uwzględnia wszystkie czujniki itd. A ten silnik bardzo fajnie zachowuje się po chipoe. Mocno wzrasta dynamika, spada spalanie. I ten niedosyt gdy na niemieckiej autostradzie rozpędzasz się na maksa a tu, przy 215km/h nagle odcina ci moc ( ͡º ͜ʖ͡º)
@Cineek: bieda
Ponadto sprzęgła nie #!$%@?, za mała różnica w momencie.
Jakbyś z 200 Nm zrobił 300 to faktycznie, sprzęgło będzie miało trudniej, ale na takim boxie to zyskasz raczej niewiele. I raczej ogólnie max wartości znacząco nie podniesie.