Wpis z mikrobloga

@HIGH_BEAM: jedynka trzyma poziom jedynie do 2 aktu. 1 jest pokazem umiejetnosci pirani w tworzeniu zajebistego klimatu. Jasne gra ma pozniej swoje momenty ale im dalej w las tym mniej balansu, klimatu i widac ze bylo to robione na kolanie byleby skonczyc.

Dopiero Gothic 2 z noca kruka pokazuje pelnie umiejtnosci tego zespolu.
@PtactwaWiele: kolega ma rację, ostatnio też w końcu przeszedłem w całości po bożemu jedyneczke i po drugim akcie gra traci ogromną część ze swojego klimatu na początku. Niemniej jednak dalej ta gra daje dużo frajdy i jest świetnym przykładem, jak można zrobić mały świat, ale tak bogaty w charakter i dalej bardzo otwarty. A dwójeczka jest tylko lepsza, razem z dodatkiem.
@PtactwaWiele: @swaginsky3000:
Jedynka ma momenty zadyszki w trzecim rozdziale i szóstym.
Ale ta wspaniała dwójka święta nie jest. W pierwszym rozdziale dowiadujemy się, co będziemy robić przez 80% gry (oko innosa i polowanie na smoki), drugi rozdział bez dodatku nie istnieje, 3ci to mały zwrot akcji, 4ty to ekwiwalent rozdziału 3ciego z jedynki, 5ty to tak naprawdę miejsce do zabawy wykokszoną postacią, a szósty to taki 5+6 z jedynki.

@
@swaginsky3000: wszystko sie wzielo z tego ze Gothic powstawal w nieskonczonosc juz w latach 90. Mial miec mase opcji jak tresowanie zwierzat, multiplayer czy chocby obstawianie walk na arenach. Ale developmentu nie mozna przedlozac w nieskonczonosc.
@Edi93: drugi rozdzial to wyprawa do gorniczej doliny na prawde mocny kawal rozdzialu w ktorym jest co robic. 5 to na prawde przygotowania do szostego ale i to ma swoj klimat i jest co robic. 3 prawilnie jest z jarkendarem wiec to kawal osobnej histori i swiata.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Edi93: bardziej mam na myśli też stronę techniczną. Dwojeczka jest też dużo bardziej obfita w treść, więc nawet jeśli fabularnie robią się przedłużenia, to i tak dzięki różnym lokacjom można sobie długo i dużo eksplorowac
@swaginsky3000: Nad wyższością techniczną dwójki nie będę się spierał. Jednak pomimo tej zadyszki w trzecim akcie jestem zdania, że klimatycznie i fabularnie jedynka stoi nad dwójką

@PtactwaWiele: Wyprawa do GD ma swój klimat ale ogólnie, to jeśli pominie się próby grindu, to ten rozdział jest pusty (Garond - kopalnia - kopalnia - kopalnia - Garond).
Fabularnie i klimatycznie jedynka to szczyt umiejętności Piranii. Fabuła dwójki była już robiona po części
@HIGH_BEAM: Gothic 1 to sporo chodzenia. Głównie po tym samym terenie. O ile na początku sprawia to frajdę, to później może to się stać troszkę nużące. Akrobatyka przyśpiesza zdecydowanie eksplorację + mogą uratować skórę, jeśli wpadniemy w jakieś niebezpieczeństwo i będziemy musieli uciec.
@HIGH_BEAM: żeby podjąć jakąś akcję (podniesienie przedmiotu, zagadanie do kogoś) musisz nacisnąć ctrl/LPM+W
Trochę porąbane, ale z czasem można się do tego przyzwyczaić.