Wpis z mikrobloga

@caferacer: Magnezowe robią ale to nie koła na ulicę. Naprawdę 520 do litrowej V? Przeca to umrze zanim się dobrze ułoży, 525 ma grubsze płytki, może lepiej lekkobieżne 525 też szybko padnie ale ma mniejsze opory.

Gx
@Gixaar: Ogarnie :) Seryjnie tam siedzi 525. zvmxy i tym podobne dają rade na ~15kkm. ERV3 z tylnym kolem alu od AFAM w rozmiarze 520 zakladam z ciekawości czy wytrzyma okolice 10kkm :)
@Gixaar: Wszystko zostało obliczone :D
Na pierwszym biegu na walku zdawczym jest okolice 460NM, przy promieniu kola zebatego 38 mm mamy okolice 12100N na lancuchu. Katalogowo ma sie urwać przy 38500N. Czyli z moich obliczeń wynika że jest spory zapas zeby na dwójce i trójce stawiać na gume z klamy. ( ͡º ͜ʖ͡º)
@caferacer: Te, fizyk :-) Fajnie że policzyłeś stronę napędu (szacun, bez żartów) ale to tak jakbyś policzył z jaką siłą ciągniesz zawieszony pionowo klocek. Ale tu masz klocek gumowy i leżący na asfalcie który w momencie zmiany biegu/puszczenia sprzęgła stawia opór, co prawda siłę tego oporu ciężko mi policzyć ale w zasadzie trzeba by i dopiero sumę obu sił odjąć od max wytrzymałości. Na oko by powiedział że to jakieś 30%
Wiem wiem. Policzylem tylko gladkie przyspieszanie. Podczas normalnej jazdy sa duzo wieksze obciazenia od udarów. Też nie umiem ich oszacować. Ale szybkie zamkniecie przepustnicy i odkręcenie to pewnie chwilowo sila na lancuchu razy dwa. Wydaje mi się ze jeśli przyczepność opony by na to pozwolila to zerwanie tego pierwszym biegiem nie była by problemem, jakby się uparł zeby to zrobić :)
Poniżej 10k km i tak padną kola zębate. A przednie na
@Gixaar: Dokladnie. To tylko teoryzowanie. Zycie weryfikuje obliczenia :) Jak jeździlem DR zerwalem napęd wkręconą gałęzia w tylną zębatke i obliczenia doboru lancucha jakiegoś kitajca trafil szlag. Wymagany byl jednak napęd 630 od kombajnu albo starej GPZ
A sama radość z minus kolejnego 1kg mi wystarczy. Bo na drodze tego nie poczuję :)