Wpis z mikrobloga

Szybki test pracy w Becie, modelowanie + render w Eevee i delikatne postpro.

Moim zdaniem jest całkiem nieźle. Klawiszologia w dużej mierze taka sama, reszta dość łatwa do ogarnięcia. Wizek w Eevee raczej bym nie robił, bo cienie wychodzą słabo, ale jako narzędzie wspomagające projektowanie wygląda obiecująco. Render 2k w 1,5 minuty, 4k w 6 minut na mocno leciwym lapku :)

#blender #januszeblendera #eevee #grafika3d
Pobierz Baston - Szybki test pracy w Becie, modelowanie + render w Eevee i delikatne postpro....
źródło: comment_RHNzMLKydzzugGVnN6VCDYJnMYrHqRLC.jpg
  • 11
@minvt: Silniki wykorzystujące path tracing/ray tracing, takie jak blenderowy Cycles. Eevee to silnik czasu rzeczywistego, nie przelicza cieni tak precyzyjnie, przez co, moim zdaniem, brakuje im miękkości i rozproszenia na krawędziach. No chyba, że gdzieś to można ustawić, a ja o tym nie wiem.

@sprawa: Pracowałeś kiedyś na tych silnikach w Blenderze? :)
@sprawa: Tyle teoria. W praktyce praca z dobrze zintegrowanym silnikiem, a praca przez wtyczkę z zewnętrznym rendererem to spora różnica. W Coronie brakuje szybkiego podglądu, więc za każdym razem wtyczka musi spakować całą scenę i wysłać ją do silnika, potrafi to trwać kilka minut. Efekt można osiągnąć dobry, bo to dokładnie ta sama Corona, co w maxie, ale komfort pracy jest znacznie niższy. Sam plugin do Corony też bywa dość kapryśny
@Baston: a to nie wiedzialem ;p miejmy nadzieje, ze nowy blender przyciągnie duzo osób , będzie lepszy i będzie lepiej współpracował z zewnetrznymi silnikami. Tak mowie bo planue siię kiedyś przeprowadzić na blendera ;p
@Baston: Nie wiem na ile się sprawa zmieniła jeżeli chodzi o coronę w blenderze niemniej jednak całą pracę licencjacką stworzyłem w coronie - mimo faktu początkowych problemów z wywalaniem się programu to jednak szybkość renderowania w porównaniu ze standardowymi silnikami była wprost nie do porównania.

Zdążyłem się nauczyć corony, nauczyć co wywala program - ba, nawet na stronie twórcy wtyczki napisałem mu co tworzy błąd - do tego stworzyć całą scenę
Co znaczy tradycyjne silniki? Znaczy że bledner ma tę "funkcje" wybrakowaną?


@minvt: Silnik silnikowi nie równy. To, że jeden jest nawet path/ray tracking i drugi też nie czyni ich równym, nawet jeśli jeden jest biased i drugi biased czy uniased. Whatever.
Niektóre liczą zajebiście dokładnie światło jak Vray, Arnold, Renderman, Corona, inne bardziej umownie jak Cycles, Octane, Redshift, Eevee z czego ten ostatni jest mocno do poglądu, a nie do pracy