Wpis z mikrobloga

Astromirki, polećcie jakąś bardziej zaawansowaną, ale wciąż popularnonaukową książkę podejmującą temat działania czarnych dziur. Chciałbym poczytać o obecnych hipotezach wyjaśniających co dzieje się za horyzontem zdarzeń, jak teoretykom idzie ogarnianie kwantowej grawitacji i jak w tym kontekście wygląda aktualna wiedza i przewidywania o naturze osobliwości. Nie znam się na zaawansowanej matematyce i jestem na etapie książek od Pruszyńskiego.

#kosmos #astronomia #fizyka #fizykakwantowa #ksiazki
Pobierz
źródło: comment_SbjfV6KrAP8ckYz0Zxhs7g1xRopG6Ovt.jpg
  • 7
@CzlowiekMagnetowid: Jeśli chodzi o stwierdzenia "bardziej zaawansowną" oraz "nie znam się na zaawansowanej matematyce" to wydaje mi się, że jedno drugie wyklucza, gdyż zaawansowane rozważania teoretyczne zawierają już dużo analizy matematycznej. Niemniej jeśli chodzi o pętlową grawitacje kwantową to mogę polecić książkę pt. C. Rovelli "Rzeczywistość nie jest tym co się wydaje" - jest tu kilka wzorów, lecz dosyć prostych. Pozycja ta zawiera najświeższe rozważania nt. kwantowania przestrzeni i czasu. Na
@CzlowiekMagnetowid: Bitwa o czarne dziury Susskinda. Niestety, ma już kilka lat, a w temacie czarnych dziur to dużo czasu - o samych pięciu ostatnich latach w fizyce czarnych dziur w kontekście kwantowej grawitacji można by napisać książkę. Jest jeszcze książka Susskinda i Lindesaya po angielsku - Introduction to black holes, information and the string theory revolution: the holographic Universe - która zawiera zaawansowaną matematykę, chociaż w skali akademickiej jest raczej elementarna