Wpis z mikrobloga

Co nowego z ciekawych reprezentantów segmentu C/D? Warunki to:

- musi dobrze skręcać (to NIE oznacza twardej taczki)
- katalogowo do tych ~180k brutto (nowe ograniczeia leasingu ( ͡° ʖ̯ ͡°))
- nie musi być wybitnie szybkie na prostej, niskie 7s do pierwszej setki wystarczy (w charakterystyce typowej dla wolnossącego benzynowego V6)
- czysta benzyna, hybryda przy moim użytkowaniu jest bez sensu (tak z 90% przebiegu w trasie), elektryk w Polsce to może za dekadę no i tak za niski budżet na coś sensownego
- silnik możliwie najlepiej udający dużą wolnossącą benzynę (za ten budżet i tak tego nie dostanę w nówce więc może być i jakiś mikrus 1.8T tylko niech nie brzmi jak typowa turbokosiarka)
- bonusowe punkty za bycie coupe czy czymkolwiek ładniejszym i ciekawszym niż typowy sedan

Na razie robię tylko rozeznanie i zastanawiam się które salony odwiedzić najpierw, dlatego zresztą celowo nie podaję preferowanych modeli, marek czy innych detali. Najpierw i tak chcę mieć po prostu do czego porównywać i nie wiem co macać pierwsze.

Tak, wiem że za to miałbym pięcioletnią markę premium ale to inne pytanie i nie ten wątek ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#motoryzacja #leasing #samochody
  • 14
  • Odpowiedz
@xetrov kia stinger, alfa giulia, z niemieckiej trójki w tym budżecie spokojnie można pomyśleć o c klasie, BMW 3, czy audi A4 lub A5. Nowy passat, skoda np. octavia (nie wiem czy za 180k. Nie udało by się nawet rs upolować)

Generalnie głupie pytanie. Ile osób tyle opinii i gustów a Ty z swoim założonym budżetem możesz na prawdę przebierać...
  • Odpowiedz
@Crosshairs: 6 jest niestety trochę wolna, chociaż i tak jest na mojej liście do obskoczenia (poza top 3 ale jest), generalnie nie chciałbym schodzić poniżej aktualnych 7s. Więcej (czy raczej mniej) nie potrzebuję, ale wolniejszy samochód pozostawiłby niedosyt bo ja nim mam po pierwsze jeździć ( ͡° ͜ʖ ͡°)

@ciasteczkowy_monster: Stinger jest w top 3 ale niestety sensowna wersja (3.3 V6) jest sporo powyżej budżetu i
  • Odpowiedz
@Crosshairs: jeżdżę teraz na tyle mało (30kkm rocznie na dwa samochody) że nie sprawia mi to dużej różnicy. Gdyby zależało mi na ekonomii to bym brał benzynę z LPG. Samochód który chcę tym zastapić pali mi średnio niecale 10l PB/100km i to jest dla mnie ok w zamian za sensowne osiągi, zdecydowanie bardziej wolę dołożyć ten litr czy dwa benzyny i mieć zapas pod nogą.
  • Odpowiedz
@Szklarzowicz:

Tak, wiem że za to miałbym pięcioletnią markę premium ale to inne pytanie i nie ten wątek ( ͡° ͜ʖ ͡°)


Myślałem (Q60 choćby) ale to inny wątek i nie chcę mieszać.
  • Odpowiedz
@xetrov: Nadal uważam, że naprawdę masz w czym przebierać i jak sam nie pojedziesz do salonu zobaczyć, nie przejedziesz się i nie wyrobisz jako takiej opinii to słuchanie się opinii ludzików w internecie jest... No ale cóż... Jak już coś kupisz to wołaj i pochwal się na co padł ostatecznie wybór :)

podpowiem jeszcze, ze w tej kwocie może być też jaguar XE np. Generalnie jeśli nie zależy Ci na roczniku
  • Odpowiedz
@xetrov: Zdecydowanie Giulia. W tej cenie masz nową 2.0 200KM ~6.6 do setki w bardzo dobrej opcji, lub jakąś demówkę Veloce 280KM ~5.5 do setki. Auto porządnie wykonanie i wg statystyk niezawodne.
  • Odpowiedz
Nadal uważam, że naprawdę masz w czym przebierać i jak sam nie pojedziesz do salonu zobaczyć, nie przejedziesz się i nie wyrobisz jako takiej opinii to słuchanie się opinii ludzików w internecie jest... No ale cóż... Jak już coś kupisz to wołaj i pochwal się na co padł ostatecznie wybór :)


@Szklarzowicz: już pisałem, celem jest ograniczenie listy salonów do odwiedzenia ( ͡° ͜ʖ ͡°) Niektóre ludziki
  • Odpowiedz
@xetrov: Jest trochę lepiej ale nie ma szału. W zeszłym roku jeździłem niecałą godzinę XE na jeździe testowej więc nie skupiałem się za bardzo na obsłudze multimediów i np. nawigacji zupełnie nie włączałem. Ale jak już chciałem przejrzeć statystyki z podróży, spalanie itp to działało to całkiem płynnie i nie wiem czemu, ale strasznie przypomina mi system z suzuki :P Na pewno bardzo przyjemnie się prowadzi i jak nie masz 2
  • Odpowiedz