Wpis z mikrobloga

Cześć wszystkim.
Czy ktoś miał może następującą sytuację:

zamówiłem serwis obiadowy przez allegro. Jako opcję dostawy wybrałem pocztę polską. Dziś przyjechałem odebrać paczkę.
Dowiedziałem się od Pani w okienku, że nadawca przesyłki nie wykupił usługi sprawdzenia paczki przed odbiorem. Wziąłem więc paczkę i rozpakowywałem ją w domu. Wszystko nagrałem telefonem, tj jak paczka wyglądała przed rozpakowaniem oraz moment otwierania paczki. Po otwarciu zauważyłem, że kilka elementów serwisu jest pękniętych :( Do sklepu jeszcze nie dzwoniłem, bo w weekend mają zamknięte. Co w takiej sytuacji mogę zrobić?

Pozdrawiam.
#pocztapolska #allegro #transport
  • 9
  • Odpowiedz
@Toudi92: Mi 3/4 zawartości paczki ze sprzętem wędkarskim przyszło uszkodzone. Najpierw próbowałem się dodzwonić i sie nie udało, potem mail- tydzień bez odpowiedzi. Negatywa wystawiłem następnego dnia szła do mnie nowa paczka :)
  • Odpowiedz
@kloner11: W poniedziałek zadzwonię do sklepu i zobaczę jakie jest ich stanowisko w tej sprawie. Zastanawiam się tylko czyja to wina, poczty polskiej czy nadawcy. Na przesyłce nie było żadnego oznaczenia, aby z paczką obchodzić się ostrożnie z uwagi na kruche elementy.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Toudi92:
Można kupić nalepkę "ostrożnie" ale jeśli opakowanie nie było rozwalone, to marne szanse uzyskać coś od poczty. To nadawca ma obowiązek zabezpieczyć paczkę przed uszkodzeniem tak na zewnątrz jak i w środku. Usługa sprawdzenia zawartości kosztuje ekstra ale masz wtedy protokół zawartości i jak coś się nie zgadza to nie przyjmujesz a poczta to pakuje i odsyła.
  • Odpowiedz
@Endrius: Paczka nie była uszkodzona od zewnątrz. Serwis był zabezpieczony jakimiś starymi sztywnymi kartonami itp.
Na stronie poczty polskiej jest napisane "W przypadku przyjęcia przesyłki przez odbiorcę i stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia jej zawartości, nie dającego się z zewnątrz zauważyć, reklamację można wnieść w terminie do 7 dni od dnia przyjęcia przesyłki przez odbiorcę".
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Toudi92:
No tak, reklamację zawsze można wnieść, tylko szanse na pozytywne rozpatrzenie są mierne. W pierwszej kolejności kontakt ze sprzedawcą, potem Pocztą. Jeżeli paczka była "z zadeklarowaną wartością" lub inaczej ubezpieczona, to już jest coś.
  • Odpowiedz
@Toudi92: lepiej sprawdzać od razu w placówce, większą wartość ma protokół szkody zrobiony chwilę po odbiorze, niż po kilku dniach. Jak się stwierdzi naruszenie przesyłki, to można nawet przed odbiorem.
  • Odpowiedz