Wpis z mikrobloga

Motomirki potrzbuję kilku porad.
Przymierzam się do wymiany oleju, filtrów i płynu chłodzącego w Megane 2 1.6 z LPG.
Jaki filtr oleju? Myślałem o KNECHT albo BOSH.
Jaki płyn chłodniczy? Myślałem o Prestone do -37 stopni.
Olej myślałem albo ELF SXR 5w30 albo Motul 8100 5w30.
#motoryzacja
  • 15
@HachiRoku jeśli chodzi o filtry to Knecht czy Bosch będą jak najbardziej ok, ale nic się nie stanie jak kupisz np. jakiegoś Filtrona, ja używam i wszystko jest ok, wszystko tak na prawdę się nada oprócz może jakiś najgorszych chińskich no-nameów za 8 zł.

Za płyn chłodniczy też nie ma co przepłacać, ja zalałem K2 Kuler do -35 stopni gdzie bańka 5 l. za mniej niż 30 zł i wszystko śmiga, więc
@Lemartez: co do płynu chłodniczego to oryginał jest tylko do -21 stopni i nie mogę znaleźć konkretnych informacji dlatego zdecydowałem, że wymienię cały płyn (nie wiem co było wcześniej).

@20VT: spotkałem się z wieloma opiniami, że o wiele lepiej dopłacić te 10-20zł do Knechta bo Filtrony są z gorszych materiałów. No akurat Liquid Moly jest o połowę droższy niż ELF czy nawet Motul.

@jaroslaw_madry: auto w ciągu 15kkm spaliło
@HachiRoku: temperatury temperaturami, ale tutaj chodzi też min. O to na bazie czego jest dany płyn, co przy wlaniu złego płynu może spowodować zamulenie chłodnicy. W grupie VW jest normą G12, G12+, G12++ i g14 . Patrz w pierwszej kolejności na normę, a potem najniższa temperaturę
@HachiRoku: no ale w przypadku oleju to kilka stówek już. A każdy mechanik ma ulubiony inny olej. Już lepiej sobie zostawić kasę na lepsze opony albo elementy zawieszenia czy hamulcowe niż szukać oleju z technologią formuły one do starego, taniego auta ze słabym silnikiem.
@jaroslaw_madry różnica między zalecanym (~90zł) a SXR czy Motul to 20-30zl. Liquid Moly to kolejne 60zł.
Na chłodniczym między K2 a Prestone wyjdzie mi 30zl a filtr jakieś 15zl różnicy. To chyba jeszcze nie majątek nawet w takim aucie.
Btw opony zimowe Dunlop Winter Sport 5, amortyzatory KYB gazowo olejowe a hamulce klocki TRW a tarcze Mikoda.
@HachiRoku: no widzisz a mogłeś kupić części zamienne od zimmermana, bilsteina sachsa czy boscha, a wybrałeś m.in. polską Mikodę. Opony bardzo dobrej klasy, ale droższe continentale jeszcze lepiej wypadają w testach. Nie wiem więc czemu uparłeś się na najlepszy olej i płyn chłodniczy, jak to i tak nie ma znaczenia. Twoja kasa. Nie mój problem. Sorry, że się wtrącałem. A filtry możesz też wziąć manna. Ja przynajmniej zazwyczaj takie wsadzam.
@jaroslaw_madry: Najlepszy byłby Gulf czy Liquid Moly, Elf SXR czy Motul jest tańszy sporo. Płyn chłodniczy dopytuję. bo kompletnie nie wiem co i jak, poza tym termostat do tego auta to 200zł w oryginale dlatego wolę nie oszczędzać na płynie.
Ok dzięki za info, zobaczę jak cenowo się wpasuje do Bosha i Knechta.
@HachiRoku: Każdy olej zgodny ze specyfikacją Twojego samochodu powinien być dobry, najlepiej kupić markowy, ale nie ma co szaleć z Motulami czy Gulfami. O Elfie zawsze mówione, ze jest do francuzów, ale chyba we Francji nie budują silników na odwrót :) Poza tym są też oleje z adnotacją, że dla LPG, możesz się za takim czymś rozejrzeć. Natomiast ważne jest by kupić olej ze sprawdzonego źródle, typu hurtownia motoryzacyjna. Filtry Mann,