Wpis z mikrobloga

80 Ciekawostek o Heroes of Might and Magic III :-)

1. Wszystkie żyjące smoki i hydry zostaną zmienione w szkieletowym transformerze na kościane smoki, reszta na szkielety.
2. Kawalerzyści zostaną za darmo ulepszeni do Championów jeśli odwiedzisz stajnie na mapie przygody.
3. Czar Anty-Magia może być usunięty tylko przez czar Dispel rzucony na poziomie "Expert", lub za pomocą umiejętności Smoczych Ważek.
4. Kusznicy i Elfy, mogą strzelić dwa razy, nawet jeśli został im jeden strzał na początku ich rundy.
5. Miny z fosy miasta Tower mogą zostać odwołane za pomocą czasu Dispel. Stworzenia z magicznymi odpornościami są na nie odporne, ponadto posiadanie Orba Ognia zwiększa obrażenia min.
6. Posiadając chociaż jednego Łotra w armii, mamy taki sam efekt jak po rzuceniu czaru Wizja na poziomie podstawowym.
7. Obrażenia Błyskawicy Tytana mogą zostać rozszerzone poprzez posiadanie Orba Powietrza oraz posiadanie umiejętności Sorcery. Maksymalne obrażenia wynoszą 1035.
8. Bohaterowie z specjalnością Sorcery mogą dodatkowo rozszerzyć obrażenia Błyskawicy Tytana. Maksymalne obrażenia wynoszą 1764.
9. Nawet z najwolniejszą jednostką, umiejętność Balistyka pozwoli Ci pierwszemu rzucić czar podczas ataku na zamek, chyba że przeciwnik posiada umiejętność Artylerii.
10. Jeśli nosisz ze sobą dwa takie same elementy artefaktu legionu, drugi nie będzie działał. Aczkolwiek jeśli dasz jeden bohaterowi w garnizonie, oba zadziałają.
11. Młyn nigdy nie daje drewna, ani złota.
12. Bonus do morale podczas wizyty w świątyni (temple) w 7 dniu wynoszą +2. Również Idol Fortuny da +1 do morale i szczęścia.
13. Najwyższe możliwe uszkodzenia Implozji to 22711. Wymaga to experta magii ziemi, expert sorcery, bohatera z specjalnością sorcery, maksymalnej mocy (99), maksymalnego poziomu bohatera (108) oraz orba ziemi.
14. Obiekty na mapie mogą być reaktywowane poprzez klawisz spacji, ta akcja nie wymaga punktów ruchu.
15. Nawet jeśli zabijesz Pegaza/Srebrne Pegazy wroga, to i tak do końca bitwy, Twoje czary będą wymagały 2 punktów many więcej.
16. Pikemeni i Halabardziści są odporni na szarżę Kawalerzystów oraz Championów.
17. Dziury na lądzie wzdłuż wybrzeża uniemożliwią bohaterowi na łodzi wylądowanie w tym miejscu. (czyli tam gdzie kopiemy w poszukiwaniu Graala).
18. Czar berserk może być rzucony na nieumarłych, jeśli posiadamy orb wrażliwości (vulnerability). Aczkolwiek czar oślepienia wciąż nie działa.
19. Każdy kolejny poziom umiejętności Dyplomacja zmniejsza wymagania dla wejścia do biblioteki oświecenia o 2. Dla podstawowego jest to poziom 8. Zaawansowany 6 oraz Expert - 4.
20. Dispel i Cure nie mogą usunąć efektu czaru Morowe Powietrze (Disrupting Ray). Jest to jedyny czar który się kumuluje w grze.
21. Jeśli wejdziesz w bank (jak np bank nag), ale nie podejmiesz wyzwania, klikając prawym klawiszem na budynku, sprawdzisz ile jednostek jest w środku.
22. Sklonowane potwory zachowują unikalne właściwości swoich oryginałów, np Archanioły mogą wskrzeszać.
23. Gargulce z zamku Tower nie mogą być wskrzeszone, ponieważ nie są żyjącymi monstrami, jednak działają na nie morale w przeciwieństwie do Golemów czy Żywiołaków.
24. Budynki 'hordy' chronią konkretne poziomy potworów przed efektem plagi. Są to: Cages, Birthing Pools, Garden of Life, Captain's Quarters, Dendroid Saplings, Griffin Bastion, Mess Hall, Miner's Guild, Mushroom Rings, Sculptor's Wings, Unearthed graves.
25. Maszyny wojenne są liczone jak kreatura drugiego poziomu, więc bohater startujący np z balistą nigdy nie dostanie na start monstra 2 poziomu.
26. Umiejętność Bajkowych Smaków, Magiczne Lustro może odbić nieprzyjacielski czar, ale nie w przypadku gdy to wrogi Bajkowy Smok rzuci czar.
27. Bajkowy Smok może również rzucać czar w anty magicznych garnizonach, wystarczy użyć przycisku F.
28. Każda kreatura posiadająca podwójny atak, może wylosować szczęście dwa razy pod rząd. Te monstra to: Crusader, Grand Elf, Wolf Raider, Marskman.
29. Z każdym nowym nie ulepszonym budynkiem obrażenia od głównej wieży wzrastają o 3. Połowa z tego na niższe wieże.
30. Sparaliżowana kreatura otrzymuje pełne obrażenia, ale oddaje jedynie za 1/4 swoich obrażeń.
31. Paralyzing Venom może być usunięty za pomocą czarów Dispel lub Cure, również jest negowany przez artefakt Recanter's Cloak i przeklętą ziemie, natomiast orb of Inhibtion nie uchroni przed tym czarem.
32. Kiedy skamieniały oddział jest atakowany, otrzymuje połowę obrażeń (zarówno bezpośrednich, jak i na odległość), ale oddaje z pełną siłą.
33. Dread Knight ma szansę 1/40 na wylosowanie podwójnego uderzenia ,kiedy nasze szczęście wynosi 3.
34. Trading Post działa tak, jak gdybyśmy posiadali 5 rynków, więc jeśli posiadamy ich właśnie tyle, lub więcej, nie ma sensu go odwiedzać.
35. Kryształowe Smoki posiadają umiejętność generowania kryształów na początku nowego tygodnia. Wygenerują je dokładnie 3. Efekt się nie kumuluje.
36. Orb of Inhibition nie powstrzyma efektów artefaktów, takich jak Zbroja Przeklętego, czy Miecz Anielskiego Sojuszu. Czary zostaną rzucone na jednostki.
37. Centaru i Centaur kapitan posiadają w plikach gry, dźwięk i animacje strzelania z łuku.
38. Baliście nigdy nie skończą się strzały, mimo iż w statystykach jest napisane iż posiada ich 24.
39. Żywiołaki umysłu zadają połowę obrażeń na jednostki które są niewrażliwe/mają odporność na czary umysłu. Żywiołaki magii zadają połowę obrażeń Czarnym Smokom i Żywiołakom Magii.
40. Atak zionięcia smoka działa różnie na 1 i 2 hex jego ataku. Obrażenia liczone są osobno, natomiast bonus szczęścia ma zastosowanie tylko do 1 hexa ataku.
41. Wieżyczki w zamkach zawsze w pierwszej kolejności będą strzelały do sklonowanych jednostek.
42. Zywiołak energii, to jedyna jednostka potrafiąca latać.
43. Bohater zamku Conflux - Inetus ma specjalność Bloodlust, niestety jednostki poziomu 4,6 i 7 są odporne na magię ognia i nie mogą czerpać korzyści z tego czaru.
44. Jeśli nacisniesz TAB w grze i wpiszesz "gosolo" (małe litery, bez cudzysłowia) Twojego gracza przejmie CPU, i zacznie grać. W każdej chwili możesz to anulować klawiszem ESC.
45. Artefakty zwiększające prędkość w grze (mapa przygody), musza być założone jedynie na końcu tury, by działać w kolejnej. Innymi słowy, gra nie przelicza ilości ruchu w czasie rzeczywistym.
46. Bohater może odwiedzać obiekty na mapie, zwiększające prędkość, tyle razy ile chce, dopóki odbywa walkę pomiędzy wizytami.
47. Jednostka Nomada posiada umiejętność specjalna, która neguje karę za ruch po piasku, jeśli posiadamy przynajmniej jednego w armii.
48. Magiczne źródło możesz odwiedzić dwa razy na tydzień, ponieważ posiada ono 'wejście na dwie kratkii'. Po prostu innym bohaterem wyceluj w inne miejsce obiektu.
49. Czar kontratak działa do końca tury, nawet jeśli zostanie zastosowany czar dispel.
50. Teleport to jedyny czar, który staje się co raz tańszy z awansem na poziom zaawansowany i expert. Normalnie koszt rzucenia to 15. Z umiejętnością podstawową magia wody koszt to 12, z zaawansowaną 6 i na poziomie expert 3. Dodatkowo jeśli posiadamy jednostkę magów z zamku Tower, koszt rzucenia wyniesie 1 many.
51. Czar ukrycia (Disguise) nie działa przeciwko AI.
52. Jeśli bohater posiadający Graala przegra bitwę, ucieknie albo się podda, Graal przepadnie.
53. Jedynie artefakty dające nam zasoby oraz ciche oko smoka mogą kumulować efekt, jeśli posiadamy takie same. Pozostałe nie.
54. Cud w Confluxie nie nauczy czarów z poziomów 3-5 bohaterów nie posiadających wiedzy.
55. Opuszczona kopalnia broniona przez troglodytów nigdy nie będzie tartakiem.
56. Koszt ulepszenia jednostek w Hill Fort to: 1 poz: Za darmo. 2 poz: 25% normalnej ceny. 3 poz: 50% 4 poz: 75%. 5,6,7 - Normalna cena.
57. Sir Mullich to postać Project Managera Heroes of Might and Magic III, David'a Mullicha.
58. Bohater Inetus z zamku Conflux bazowany jest na osobie George Almond'a artysty pracującego przy serii HoMM.
59. Zgodnie z wywiadem z Davidem Mullichem, Ranger Gelu jest bazowany na osobie Adama McCarthy. Gelu to słowo z łaciny, oznacza ono zmarzlinę/lód.
60. Fortress (Bagno), to jedyne miasto, które nie posiada bohaterów specjalizujących się w złocie, czy zasobach.
61. Kyrre to świecie HoMM III to kobieta, aczkolwiek w czwartej części zrobionego z niej, jego.
62. Artefakty łucznicze, jak Elven Cherrywood, dają dodatkowe % do umiejętności. Jeśli bohater nie posiada Łucznictwa, artefakt nie działa. Jedak że artefakty zwiększające odporność na magie działają, nawet jeśli nasza postać nie posiada tej umiejętności.
63. Kościane smoki to jedyny typ smoka, który wymaga wyłącznie złota do rekrutacji.
64. Vey i Xarfax to jedyni bohaterowie magii, którzy startują z umiejętnością dowodzenia.
65. Market czasu, to budynek, który znajduje się na mapie "Zima Tytanów" we wczesnej wersji Restoration of Erathia. Nie ma żadnej funkcji, aczkolwiek był projektowany pod kupca, który pojawia się w określonych odstępach czasu.
66. Pierwsza osoba ratująca rozbitka (ten pływający typek w pomarańczowym stroju) otrzymuje zwykły artefakt, jednak istnieje 5% szansa na otrzymanie artefaktu klasy Relic (najwyższego).
67. Broniący i atakujący na moście zwodzonym dodatkowe 10% obrażeń od ataków nie magicznych, oraz ich obrona jest obniżona.
68. Drogi zwiększają Twój zasięg podczas użycia czaru Lot, podczas gdy wszelkie kary za teren nie są uwzględniane.
69. Posiadając dwie tawerny będziesz w stanie podejrzeć ilość jednostek broniących neutralnych zamków (tylko opis - przedziały), podczas gdy posiadając jedną zobaczysz jedynie typ jednostki.
70. Pasis, Synca, Thunar, Kyrre, Xsi to postacie źeńskie.
71. Ołtarz żywiołów zawsze jest broniony przez 12 żywiołaków ziemi, zajęcie go zwiększy nam jedynie wzrost populacji żywiołaków powietrza/wody.
72. Latarnia morska, które możemy znaleźć na mapie są wymagane do zajęcia na mapach, gdzie kluczem do zwycięstwa jest zajęcie wszelkich kopalni.
73. Czar "Zapomnienie" rzucony na poziomie zaawansowanym jest czarem masowym (bug). Jednostki odporne na ten czar: Tytan, Liche, Power Liche, Storm i Ice Elementale.
74. Latarnia morska dostępna jako budynek w zamku Castle, gdy znajdujemy się nad wodą posiada ciekawy bug. Daje on bonus do poruszania się na wodzie, dla nas, naszych sojuszników oraz... wrogów.
75. Specjalność bohatera Roland jest zbugowana, nie daje ona bonusu do Mieczników, jedynie dla Krzyżowców.
76. Jeśli wystąpi tydzień/miesiąc nieulepszonego stworzenia, a my posiadamy generator ulepszony, nie dostaniemy bonusu.
77. W RoE i AB występował bug, gdzie ulepszona jednostka miała niższe obrażenia niż nie ulepszona. Piekielne psiaki 2-7, Cerber 2-5. Zostało to zmienione w SoD.
78. Odległość jaką przebyć może w czasie tury bohater zależy od: Umiejętności (Logistyka, Znajdowanie drogi), Artefaktów oraz prędkości jednostek dostępnych w armii. Bardzo wolne jednostki potrafią sporo spowolnić bohatera.
79. Żadna kreatura nie posiada odporności na następujące skille: Redukcja obrony przez Behemoty/Starożytne behemoty, Splątanie korzeniami Entów, Podwójnego uderzenia Dread Knightów, Fireball Magoga, kwasowe zionięcie Rust Dragon oraz Dispel Dragon Fly.
80. Zywiołaki burzy i powietrza to potwory z największym rozrzutem obrażeń (2-8). Więc z blessem są bardzo silne, natomiast z klątwą są prawie bezużyteczne.

mini FAQ:

1. Wszelkie ciekawostki oraz zdjęcie pochodzą z fanpage na FB i w formie graficznej mogą zostać znalezione tu:

https://www.facebook.com/pg/Heroes3WOG/photos/?tab=album&album_id=1365301003606945

Zachęcam do polubienia strony, szczególnie że mało tam o WoG, wbrew nazwie :).

2. Tłumaczenia są szybkie, mało precyzyjne, ale myślę, że w miarę zrozumiałe. Większości nazw nie tłumaczyłem, bo nie widziałem jak w Polskiej wersji zostało to przetłumaczone. Całe życie grałem na wersji ENG. Jest kilka wyjątków, ale wiadomo jak to z nimi bywa.

3. Przepraszam za wszelkie błędy ortograficzne, stylistyczne, językowe. Zrobiłem to na szybko, ponieważ być może kogoś to zainteresuje.

4. Sporo z nich tyczy się raczej SoD niż HoTA.

5. Pominąłem niewielką cześć ciekawostek, ponieważ osobiście uznałem je za nieciekawe/powszechnie znane.

#heroes3 #homm3
99942Apophis - 80 Ciekawostek o Heroes of Might and Magic III :-)


1. Wszystkie ż...

źródło: comment_K4yP2vRgyBD4Fr8Bc0MOdDRuYHBLIqUU.jpg

Pobierz
  • 31
  • Odpowiedz
17. Dziury na lądzie wzdłuż wybrzeża uniemożliwią bohaterowi na łodzi wylądowanie w tym miejscu. (czyli tam gdzie kopiemy w poszukiwaniu Graala).


@99942Apophis: mój kolega kiedyś jak grałem tak się okopal a droga wodna była jedyna opcją ( ͡° ͜ʖ ͡°).
  • Odpowiedz