Wpis z mikrobloga

Wiecie co jest najlepsze w tych dzbanach co teraz ogłaszają że przestaną kupować paliwo Orlenu? To że i tak je kupią bo Orlen sprowadza paliwo do Polski na wyłączność i potem sprzedają je do BP, Shella itd. xD

#f1 #kubica #bekazpodludzi
  • 16
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@rekoj: tylko, że to 100 oktanów prędzej Ci popsuje silnik niż da jakieś korzyści. Skok tłoka jest obliczony do konkretnego rodzaju paliwa. Jeśli masz w instrukcji tankować Pb95 to to jest odpowiednie paliwo, spora część sportowych aut ma tankować Pb98 ale aut na Pb100 po prostu na polskim rynku nie ma.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@SadLostPuppy: na odwrót, zbyt niska oktanowosc powoduje psucie silnika, powoduje między innymi spalanie stukowe, często też w sporcie lanie 95 kończy się stopionymi tlokami czy dziurami w nich bo im mniejsza ilość oktanow tym paliwo gwałtowniej się spała. Zbyt wysoka go zamuli gdy nie jest do niej przystosowany, no i im wolniej wolniej paliwo się spała tym można lepiej się pobawić zapłonem i łatwiej ugrać moc. przypominam że gaz ma
  • Odpowiedz
@rekoj: Piszesz 'na odwrót'(a ja nie pisałem nic o zbyt małej liczbie oktanów), a potem piszesz, że zbyt wysokie też źle(czyli w sumie, przyznajesz mi rację). Dobrze świętowane dzisiaj było?
Co do samych szczegółów nie chce mi się dyskutować, ani tym bardziej edukować(zresztą ekspertem nie jestem), ale na shellu tankują dzbany które przeczytały na jakimś żałosnym forum od innych 14latków, że 'fura dobrze #!$%@?'.
  • Odpowiedz
konto usunięte via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@SadLostPuppy: napisałem że zamuli a nie #!$%@? , to dwie inne rzeczy, po co się wypowiadasz jak nie masz pojęcia ani niechcesz zgłębić tego XDDD

teoretycznie jak ci nie żal silnika to im mniej oktanow tym fura lepiej #!$%@? ale to też się sprawdzi na jakimś starym komputerze który ma jedną mapę, albo nawet gaznikowym. Bo nowe auto przyjedzie na mapę stukowa i będzie regulować ci zapłon tak by nie
  • Odpowiedz