Wpis z mikrobloga

Mirki czasami pożyczam od różowego takie małe autko, Hyundai Getz 1.1 tam chyba 60 koni jest i mam takie pytanie bo nigdy nie miałem auta z takim małym silnikiem. Czy z takim małym motorem trzeba konkretniej ciskać gaz i wyżej trzymać na obrotach? Bo na 2, 3, 4 i 5 biegu jak jest poniżej 2k obrotów to rzęzi jak się mocniej wdepnie gaz. Trzeba albo delikatnie dawać gaz po zmianie biegu jeśli wejdzie na mniej niż 2k obrotów, albo zmieniać tak żeby nie spadły poniżej tego po zmianie biegu. Powyżej 2k na każdym biegu można wcisnąć gaz do oporu i nic nie rzęzi. Tak mają małe silniki czy coś jest nie tak? #samochody #mechanikasamochodowa

Dla porównania w aucie 110KM mogę na spokojnie zakręt wziąć powoli na 2 lub 3 biegu i wcisnąć od razu gaz i idzie, bez rzężenia.
  • 3
@inXe: Generalnie małe wolnossaki trzeba trzymać na obrotach żeby jechały bo najwyższy moment mają hen hen daleko na obrotomierzu. Podobnie jest w mojej starej polówce 1.2 55 KM. Poniżej 3000 obr/min to się toczy, a nie jedzie.
@inXe: w żadnym silniku nie powinieneś wciskać gazu do końca będąc poniżej 2k obrotów - jeżeli nie dwumasa (w tym getzie jej zapewne nie ma) to układ przeniesienia napędu dostaje strasznie po dupie przez wibracje, no chyba że masz jakiś silnik pokroju R6, V8 czy V12, który jest dobrze wyważony i nie wpada w takie wibracje