Wpis z mikrobloga

Mirki.

Od jakiegoś czasu przymierzam się do zakupu samochodu. Im dłużej myślę i szukam tym w głowie większy mętlik. Budżet? 22k już z ewentualnym gazem.

Wymagania:
-samochód mały (typu Ibiza) lub kompakt,
-benzyna z gazem lub oszczędna benzyna,
-wiadomo - niska awaryjność,
-100 KM -150 KM (chyba że coś mniejszego niż zwykły kompakt to może być mniej. Byle się to w miarę, w miarę zbierało)
-jakieś wyposażenie (kompletne golasy odpadają)

I teraz za czym się rozglądam:
1. Fiat Bravo
+w tym budżecie można przebierać,
+niezajechany, mało popularny
+tania eksploatacja,
+1.4 120 KM z turbo byłby idealny, fajnie znosi gaz
+ładna sylwetka
-paskudne wnętrze
-w większości bieda w środku
-awaryjne skrzynie, w wersjach z climatronikiem awaryjne aktywatory stosunkowo drogie w naprawie

2. Honda Civic VIII
+świetny wygląd,
+1.8 fajny silniczek,
+mała awaryjność,
+dobra instalacja i zniesie gaz,
-jak już coś się #!$%@? to umie dać po portfelu
-w tym budżecie ciężko, interesuje mnie tylko 1.8

3. Opel Astra H
+GTC bardzo ładne nadwozie
+można przebierać w tym budżecie
+fajne silniki, głównie 1.8 mnie interesuje
+popularne, dużo części
+w miarę tania eksploatacja
---3 minusy za wnętrze, kilka razy już siedziałem i odpycha mnie jak cholera. Jest dla mnie absolutnie paskudne i nie wiem, czy będę w stanie się przemóc
-duże zainteresowanie handlarzy

4. Opel Astra J
+1.4T fajny silnik,
+stosunkowo niska awaryjność,
+nawet jak bieda to jakoś w miarę to wygląda,
+dość nowy samochód,
+ładna sylwetka,
--dwa minusy za to, że chyba w tej cenie nie ma nawet co spoglądać. Jakby coś ciekawego się trafiło to mógłbym nawet pojeździć teraz na benie, a później dołożyć gaz. Mimo wszystko - ciężko.
-ta sama awaryjna skrzynia co w Fiacie,

5. Seat Ibiza IV
+fajne, małe silniczki (małe OC),
+niska awaryjność, duże zaplecze części,
+gaaz,
+spory wybór,
+ładna sylwetka
-bieda w większości,
-dużo flotowych zza granicy, pewnie kręconych,

Oprócz tego odrzuciłem Golfa V z góry bo jest absolutnie nijaki, To samo Pro_Ceed'a (po 2010 zdaje się znośny, ale nadal brakuje mu tego czegoś), Leona 2 za nijakość.

Jakieś rady? Do jakich modeli zawęzić poszukiwania? Na co jeszcze uważać i patrzeć?
Najbardziej zakochany jestem w tym co niedostępne, czyli w Astrze J :D

#samochody #motoryzacja #opel #seat #honda #fiat #pytaniedoeksperta
  • 18
@jempierozki: Niby tak, ale przy takiej ilości negatywnych opinii o LPG w fordach, stawiałbym taką akcję na równym poziomie ryzyka jak kupowanie VAGa z 2,5TDI V6, czy 2,0TDI PD - niby zdarzają się ludzie co jeżdżą i działa, ale jednak sam, swojej kasy bym nie zaryzykował ( ͡° ͜ʖ ͡°)

A wracając do tematu:
@Shirako - wymieniłeś chyba wszystko co potencjalnie się nadaje, ewentualnie jeśli się nie
@PeterFile: hmm... to dla mnie oznacza rezygnację z bardzo dużego plusu Bravo, czyli tej świetnej sylwetki. Ewentualnie szukać jakiegoś lepiej wyposażonego Bravo, ale to ze świecą.

@aksal89: z Civiciem również ciężko w budżecie :/ W Bravo obawiam się trochę tej skrzyni no i dać ponad 20k za samochód który ma 2 szyby w prądzie i podstawowe radio to trochę :/

@Asher1337: ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Shirako: Z tego, co wymieniłeś, to patrzyłbym za Bravo albo Ibizą. Prędzej tą drugą, bo ma lepsze wnętrze (siedziałem w Bravo i deska wygląda gorzej niż w 15-letnim dostawczaku, choć plastiki wcale nie są takie nędzne w dotyku), no i posiadam starszy model (6L) i bardzo go sobie chwalę. ( ͡° ͜ʖ ͡°) @JaTobieTyMi też ma dobry pomysł z koreańcami, w zasadzie oferują to samo, co konkurencja,
Jako użytkownik astry H gtc moge Szczerze ją polecić w tym budżecie. Ja akurat mam diesla 1.7 101km. Średnie spalanie 4.2l wiec tyle co nic. Jeździłem też 1.8 125 I musze przyznac ze fajnie sie śmiga. Co najlepsze to jest to jeden z najlepszych silników pod lpg. Plus i którym nie wspomniales to doskonale prowadzenie. (Wiekszosc modeli gtc jest wyposazone w opcjonalne zawieszsnie ids, lub bardziej wypasione ids+ ze zmienna charakterystyka).

Co
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Shirako: dołóż 8k i bierz sandero, zawsze to nowe i na gwarancji xD

Używane auto to skarbonka to bierz to pod uwagę, także z tych co wymieniłeś chyba wszystkie w miarę tanie jeżeli chodzi o części.

Ja bym brał Astre H właśnie że względu na wersję GTC. Do środka się przyzwyczaisz :)

Albo zostaje ci opcja wrzucenia kasy którą masz jako wkład własny a resztę w kredyt i jakieś nowe z
@Shirako: astra h 1.8 jezdzi lepiej niż na papierze, wnętrze jest dobrze wykonane i serio solidne, brak wytartych przycisków czy takich akcji.
Focus mk2 2.0 po lifcie już, wyglada spoko w miarę świeżo. Silnik ma różne opinie, ale jezdzi przyzwoicie, dobry warsztat i o współpracę z LPG bym sie nie martwil.
Dodatkowo Audi A3 8P 1.6 mpi, stara, ale sprawdzona jednostka, niby nudna ale ponadczasowa i przepiękna bryła 3D no i