Wpis z mikrobloga

Mirki, poszukuje dla siebie auta... wybór padł na Audi A3 w wersji 8L lub 8P, znalazłem jedną sztuke w cenie 14 500 (do negocjacji). Byłem ogladnać (wiedzę mam znikoma jeżeli o te sprawy chodzi) i nie zauwazyłem niczego szczególnie niepokojącego jeżeli chodzi o pracę silnika czy też skrzyni biegów.

Auto posiada ślady użytkownia wewnętrzne, mocno wytarty ręczny i przełącznik świateł, podłokietnik do obszycia.
Delikatna rdza od strony kierowcy na dolnej krawędzi drzwi
Naloty rdzy na podwoziu - brak bombli
Przebieg: 261 tyś km
Silnik: Benzyna 1.6 MPI BGU
Pochodzenie: Krajowy

Rozważam wizytę w ASO i sprawdzenie auta - niestety koszt to troche - bo 800zl

Link do samochodu:

https://www.olx.pl/oferta/audi-a3-8p-CID5-IDv9KUy.html#c64545de66

#motoryzacja #auto #audi #kupujzwykopem
  • 58
@Kvothe: 1. miernik i inspekcja lakieru.
2. Faktury za serwis.
3. Umów się na wizytę u kogoś, kto ogarnie komputerem i widział nie jedno takie audi. Szukaj warsztatu, które się specjalizuje w takich autach. Ale nie licz, że za 100 zł ktoś to zrobi. Te firmy co badają auto to chłam. Pracownik zazwyczaj nic nie potrafi.
@Kvothe: nie, bo jak auto #!$%@? to jesteś sporo do tyłu xD
Zazwyczaj za przegląd takiego padła będą chcieli 200-400 zł.
Jakbyś szukał turbo to nie raz warto podjechać na hamownie.

Albo się umów z gościem, że jedziecie na stacje i jak auto #!$%@? to on płaci. A jak dobre to Ty.

I polecam kupić czujnik, nowy to koszt jednego przeglądu a zawsze można sprzedać z utratą kilkudziesięciu złotych.
Ilu to
@Lorenzo_von_Matterhorn: 90% ofert to "Nie bite, wszystko zadbane i wymieniana na czas, jezdzila kobieta" :P

@C_H_M_I_E_L_U: Szczerze to sie nimi jakos bardzo nie interesowalem, nasluchalem sie o "zajebistosci" 1.6 mpi pod wzgledem braku awaryjnosci i generalnie chcialbym takie auto

Teraz mam Citroena Xsare 1.4 z 98r od 10 lat i jedyne co przy nim zrobilem to belka z tylu i raz uszczelke wydmuchalo, chcialbym znalezc drugie tak niezawodne auto...
zastanawiam się jak bardzo demonizowane są silniki FSI np wolnossąca 1,8 150KM


@C_H_M_I_E_L_U: FSI to kał. Takie upośledzone tfsi. Te drugie przynajmniej są szybsze i mogą być szybkie. I chyba nie było 1.8 fsi 150 KM ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Teraz mam Citroena Xsare 1.4 z 98r od 10 lat i jedyne co przy nim zrobilem to belka z tylu i raz uszczelke wydmuchalo, chcialbym znalezc drugie tak niezawodne auto...


@Kvothe: pytanie czy ta xsara jest w bardzo dobrym stanie, czy tylko to wymagało zrobienia. Ludzie często jeżdżą trupami, ale wmawiają innym, że jest inaczej. Imho przez dekadę to na pewno do zrobienia byłby kompletny zawias ( ͡° ͜ʖ
@C_H_M_I_E_L_U: było 1.8 tsi/tfsi w różnych wariantach mocowych. Były też 1.8 t w vagu, zarówno 16 jak i 20v. FSI to wtrysk bezpośredni, t oznacza silnik doładowany. Niekoniecznie turbo i niekoniecznie kompresor.
@Kvothe: meh, jak auto ma do roboty progi to ja już wiem co to jest. Za dużo aut widziałem. Powiedz jeszcze, że na estetyce oszczędzałeś, ale mechanicznie igła xD
@C_H_M_I_E_L_U: zalezy do czego jestes przyzwyczajony, jak wczesniej napisalem mam xsare 1.4 i przesiadka na 1.6 to jednak czuc roznice, ale jak porownam do 1.9TDI czy tego 2.0 w A3 8P to jednak niebo a ziemia...
ale jak porownam do 1.9TDI


@Kvothe: diesel inaczej leci. Przy normalnej jeździe wolniejszy diesel wydaje się mocniejszy od szybszej benzyny. Ot taki urok silnika, który ma mocny środek i się niżej kręci.

Troche zgadłeś, ale tylko troche :)


@Kvothe: nie, jak już auto ma progi do roboty to niczego dobrego tam nie ma.