Wpis z mikrobloga

  • 2355
Bycie konduktorem to dla niektórych ciężki orzech do zgryzienia pod względem psychicznym. W tym miesiącu już trzy razy pociąg, którym jechałem (niekoniecznie na odcinku trasy, który obsługiwałem) trafił w człowieka.

Wiecie, różnie to z nimi jest. Często są to pijacy, czasem osoby chcące się zabić, a czasem ludzie, którzy zamyśleni idą przed siebie nie zwracając uwagi na otaczający ich świat. Kiedyś, przy jednej z takich osób - dziewczynie w okolicach mojego wieku rozmyślałem.

Dziewczyna zapatrzona w telefon postanowiła przejść przez tory, z słuchawkami ma uszach. Maszynista próbował wyhamować, ale w większości przypadków droga hamowania pociągu wynosi kilkaset lub ponad tysiąc metrów, więc niewiele mógł na to poradzić. Odrzuciło ją na kilkadziesiąt metrów, mimo zgonu na miejscu nie rozpadła się na kawałki ani nie została przemielona na flaki. Całe szczęście dla jej rodziny, bo takie osoby łatwiej się chowa.

Dziewczyna zapatrzona w telefon, jedna z wielu osób, które życie straciło na torach. Jednak gdy człowiek zaczyna myśleć o tym indywidualnym przypadku to różne rzeczy przychodzą mu do głowy. Być może pisała właśnie w tym momencie ze swoim chłopakiem? Może szykowała coś na zajęcia? A może pisała komentarz albo wpis na mirko, którego nigdy nie mieliśmy okazji zobaczyć? Taka typowa dziewczyna miała mamę, tatę dla których pewnie była całym życiem i rano wychodząc z domu - zresztą jak codzień - żegnali się licząc, że zobaczą się wieczorem. Może miała też na wykopie znajomych, którzy do dziś nie doczekali się odpowiedzi?

Możliwości jest mnóstwo tak samo jak osób, które straciły swoje życie w tym roku jak i poprzednim. A często to kierownik i konduktor (jeśli da radę) w tej pracy widzi po raz ostatni takie osoby.

Oczywiście mi nie trzeba tłumaczyć, że takich historii są tysiące dziennie, poza tym ja już przywykłem do takich widoków. Zarówno ofiar jak i ich rodzin, które przyjeżdżają na miejsce wypadków. Za to nie każdy jest w stanie udźwignąć to psychicznie jak fizycznie.

Jak zwykle musiałem wam coś nabazgrać z rana. Korzystając z okazji chciałem pozdrowić każdego konduktora i konduktorkę z wykopu, bo doszły mnie słuchy że mamy co najmniej kilka konduktorek i kilku konduktorów. Chętnie bym was poznał kochani ( ͡º ͜ʖ͡º).

Miłej Niedzieli wam życzę wykopki, a wy życzcie mi miłej pracy bez żadnych niespodzianek!


#sziszucontent #pkp #intercity
Shishu - Bycie konduktorem to dla niektórych ciężki orzech do zgryzienia pod względem...

źródło: comment_kWkk9i5oUqeevdJgfoa5fLZjOxnAWaUt.jpg

Pobierz
  • 159
@Shishu nie odniosę się niestety do tematu poruszonego w Twoim wpisie, ale chcę tylko napisać, że przez Ciebie mam zawsze rozkminę, czy konduktor sprawdzający mi bilet jest aktywnym użytkownikiem mirko :D niestety Ciebie chyba nie spotkam, bo jak już jeżdżę PKP, to zazwyczaj pendolino Gdynia-Rzeszów
@Niebadzlosiem: trafiłeś ze Śląskiem! :D
Jak byłem mały mieszkałem 50m od dworca. Mały dworzec, 3 tory, jeździły towarowe i osobowe.
Towarowe rozładowywały węgiel. Mając 4-6lat niekiedy maszynista wziął i przewoził mnie może 300-400m po dworcu i jak zmieniał zwrotnice. To były te zielone lokomotywy sm43 chyba. Czasami poskładało się pod chrupki kukurydziane i patrzyło jak są prasowane, albo pozwalali zmieniać zwrotnice. No i wiem że było wielkie czerwone koło do kręcenia
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@balbezaur: Jak jesteś chętny to w jakiś weekend zapraszam na moją nastawnie :D Mam zwrotnice zwykle i mechaniczne. Na drugiej same ręczne ale tam jak mechanik się fajny trafi mógłbyś się przewieźć :D
/edit jest z okolic Dąbrowy Górniczej jak coś wal Pw :D