Wpis z mikrobloga

Mirki z pod tagu #motoryzacja #carboners.
Widzi mi się wizja idealnego samochodu dla mnie. Mam sporo wymagań ciekawe czy istnieje coś co spełni je wszystkie ( ͡° ͜ʖ ͡°). UWAGA #janusze:
-stały napęd 4x4
-kombi
-rozrząd na łańcuchu
-benzyna
-silnik dobrze współpracujący z LPG
-akceptowalne koszty eksploatacji
-automat
-tempomat
-klima

Jestem Ciekaw czy coś mi zaproponujecie ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • 33
@koloalu warunek stałego napędu na 4kola daje w sumie tylko jakieś #!$%@? do wyboru i nie wiem po co musi być stały w kombi, reszta to wybierz jakieś bmw po prostu. Co to są akceptowalne koszty? 10k +paliwo/rok to jest akceptowalne?
@koloalu: Wymagania trudne i któryś z punktów trzeba nagiąć, ale jeżeli stały napęd i kombi to jedynie subaru i audi, wiec najbliższe pozostałych parametrów będzie S4 B7. Nie wiem po co Ci rozrząd na łańcuchu. Z tego jest więcej problemów niż pożytku, bo jakoś tak traf chce że wymienić przychodzi akurat tobie, a wymiana kosztuje tyle co 2-3 wymiany paska.
@koloalu: https://spidersweb.pl/autoblog/audi-s4-b7-recenzja-uzywanego/

Z subaru łatwiej odpowiedzieć co najlepiej nie do gazu, a jest to 3.0 Boxer, bo się nie opłaca. 2.0 wymagają na lpg częstrzej regulacji zaworów, co się wiąże z demontażem silnika, ale nie jest to aż taki dramat. Ogólnie kiedyś też przeprowadzałem taką analizę i wyszło mi, że lepiej będzie kupić 3.0 tdi, niż na siłę szukać szybkiego kombi pod lpg. Najsłabsze 2.0 subaru, te co ma ok 140
@koloalu: A6 C6 2,4 quattro też jest gazowalne. Jak zrezygnujesz ze stałego napędu na 4 koła na rzecz ośki lub dołączanego, to otworzy się jeszcze trochę fajnych możliwości, a szczególnie Volvo. Stały napęd też się kłóci z tanią eksploatacja, bo czasem trzeba jakiś olej wymienić w przekładniach, spalanie wyższe no i jak uszkodzisz jedną oponę, to wymieniasz 4 a nie parę, bo wszystkie muszą być jednakowo zużyte.