Wpis z mikrobloga

#gry #fortnite #csgo #pubg #leagueoflegends i może trochę #gruparatowaniapoziomu ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Są trzy zasadnicze wyznaczniki popularności gry:

1. Jej sprzedaż
2. Ilość oglądających streamy na Twitchu
3. Ilość zapytań w google

Wiele osób, a szczególnie streamerów interesuje ten wyznacznik, bo na jego podstawie wie jaką grę streamować żeby mieć jak największą publikę :)

Dzięki funkcji google trends można zobaczyć wskaźniki popularności w formie wykresu i dzięki temu zobaczyć czy gra ma trend wzrostowy, czy malejący ( ͡° ͜ʖ ͡°)

jak widać z zaznaczonego wykresu Fortnite mimo największej popularności zaczyna też bardzo tracić na popularności - jak myślicie? co zajmie jego miejsce?
blogger - #gry #fortnite #csgo #pubg #leagueoflegends i może trochę #gruparatowaniapo...

źródło: comment_vbXs7etCpI9MjHjfcht0IpKO22jr89Kh.jpg

Pobierz
  • 24
  • Odpowiedz
jak widać z zaznaczonego wykresu Fortnite mimo największej popularności zaczyna też bardzo tracić na popularności


@blogger: Niby w którym miejscu? Cały czas utrzymuje ten samo poziom. Nawet nie spadł poniżej tego co było w maju.
  • Odpowiedz
Wyjdzie nowy sezon to popularność zacznie rosnąć. W najblizszym okresie czasu ciezko bedzie zdetronizowac fortnite jako lidera popularnosci, epic slucha graczy, gra ciagle sie zmienia, nowe lokacje nowe przedmioty. Jedynym problemem jest wysoki próg wejscia dla nowych graczy ale i to pewnie ogarną wprowadzając rangi.
  • Odpowiedz
@Pyrakus: tak - bo większość wpisuje właśnie skróty - przy pełnych nazwach wyniki były bardziej rozstrzelone - oczywiście problem jest z lolem ale jego dodałem raczej jako ciekawostkę bo najbardziej mnie 3 pozostałe interesowały ( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@blogger no to porównanie z dupy bo dla PUBGa chociażby powinna być suma pubg pełnej nazwy i innych które mogę występować. W cs pewnie podobnie. Daj sobie spokój że statystyka z takim podejściem
  • Odpowiedz
@blogger: Z drugiego wykresu wynika tylko tyle, że nikomu nie chce się wpisywać pełnej nazwy "PUBGa" (nawet mi się teraz nie chce, pomimo tego, że właśnie napisałem więcej liter w tym zdaniu niż ma pełna nazwa tej gierki).
  • Odpowiedz
@blogger: Jeżeli wpiszesz "lol" w przeglądarce to możesz mieć bardzo rozbieżne wyniki, więc ludzie wpisują league of legends, żeby je sprecyzować.
  • Odpowiedz
@blogger: nie no, wydaje mi się, że z lolem może być inaczej - w końcu lol wszedł do słownika jako coś innego niż gra; chodziło mi bardziej o to, że ta nazwa jest beznadziejna do wpisywania i przez niektórych nawet trudna do zapamiętania :)
  • Odpowiedz
@sveq91: @sweeting: właśnie to jest najśmieszniejsze bo wyniki prawie wcale się od siebie nie różnią :/

zresztą sprawdźcie sami- po wpisaniu lol w google wyskoczą same strony dotyczące gry i mimo że sam byłem pewien że będzie duża rozbieżność właśnie ze względu na to że dla mnie zawsze lol = Laughing out loud lub lots of laugh

a tu jest przewaga tylko 1 pkt pomiędzy tymi dwiema frazami lol =
  • Odpowiedz
@blogger: na moje to ten wykres jedynie pokazuje jak wiele osób zainteresował dany tytuł w momencie kiedy go jeszcze nie znali. Można by pod to podciągnąć skuteczność rozreklamowania gry. Popularność to można brać głównie z ilości aktywnych graczy (czego firmy nie zawsze ujawniają, chyba że gra jest na steamie).
  • Odpowiedz
ainteresował dany tytuł w momencie kiedy go jeszcze nie znali. Można by pod to podciągnąć skuteczność rozreklamowania gry. Popularność to można brać głównie z ilości aktywnych graczy (czego firmy nie zawsze ujawniają, chyba że gra jest na steamie).


@tr0llski: albo ilość oglądających dany tytuł na twitchu - to jest również bardzo miarodajne ale można by zrobić porównanie proporcjonalne - i myślę że wypadłoby podobnie
  • Odpowiedz
@blogger: z tym twitchem to trochę tak i trochę nie. Trzeba mieć na uwadze, że sporo osób ogląda dany stream ze względu na prowadzącego, a nie grę. Jest tam dużo czynników, które na siebie wpływają i w sumie można by na temat czemu dana gra ma takie cyferki na twitchu elaborat napisać ( ͡° ͜ʖ ͡°) Z grubsza można przyjąć, że mniej więcej oddaje popularność gry.

Jeszcze
  • Odpowiedz