Aktywne Wpisy
konradpra +559
Nacho_Libre +16
#sluchamzlastfm #sluchamzlastfm2 #muzyka #spotify #lastfm
Dzień dobry,
W ten niedzielny poranek zapraszam do cotygodniowego Waszego zestawienia najczęściej słuchanych albumów w serwisie last.fm w kończącym się tygodniu.
Słucham z last.fm - Notowanie: 570 - 18 lutego 2024
♪┌|∵|┘
Doskonale wiecie co robić, ale dla przypomnienia ;)
1. Wejść tutaj: http://tapmusic.net/lastfm lub tutaj: http://www.nsfcd.com/lastfm lub https://lastcollage.io/,
2. Wpisać swoją nazwę użytkownika w serwisie last.fm.
3. Następnie wybrać "7 days", gdyż zestawienie będzie z
Dzień dobry,
W ten niedzielny poranek zapraszam do cotygodniowego Waszego zestawienia najczęściej słuchanych albumów w serwisie last.fm w kończącym się tygodniu.
Słucham z last.fm - Notowanie: 570 - 18 lutego 2024
♪┌|∵|┘
Doskonale wiecie co robić, ale dla przypomnienia ;)
1. Wejść tutaj: http://tapmusic.net/lastfm lub tutaj: http://www.nsfcd.com/lastfm lub https://lastcollage.io/,
2. Wpisać swoją nazwę użytkownika w serwisie last.fm.
3. Następnie wybrać "7 days", gdyż zestawienie będzie z
Syrena 104 Laminat
Jak wiadomo syrena słynęła ze swojej trwałości i odporności na rdzę, więc tęgie głowy z FSO chciały jeszcze bardziej ją uodpornić. Na początku wpadli na pomysł zmiany systemu lakierowania. Zmienili, rewelacji nie było, ale problem złagodzili. Więc znowu, wielcy konstruktorzy zaczęli myśleć. Jako że skarpeta opierała się na ramie, dziury nie stwarzały problemu dla bezpieczeństwa. W tym momencie narodziło się rozwiązanie problemu. W końcu plastik nie rdzewieje. Dokumentacja powstała w 1966 roku, a prototyp powstał w 1969 roku. Potocznie Syrena Laminat, miała mały problem na początku. Trzeba było przeprojektować instalację elektryczną, ale szybko się z tym uporali. Po zamontowaniu pierwszej takiej karoserii na Syrenie 104 rozpoczęły się trwające trzy lata testy drogowe. W tym czasie powstały kolejne trzy prototypy. Pamiętajmy, że jedyne co tam było prototypowe, to karoseria. Reszta była od syren 103 i 104.
Testy wypadły o dziwo dobrze, ujawniło się kilka małych mankamentów takich jak złe spasowanie elementów. Ale był rok 1971, FSO skupiło się na Fiacie 125p i starało się pozbyć ciążących syren. FSM w Bielsku-Białej przygotowywało się na przyjęcie Malczana między skarpety, więc nie miały głowy i mocy na plastikowe syreny, więc formy i inne oprzyrządowanie trafiło do osoby prywatnej i nikt do dziś nie wie jak opuściło fabrykę. Cuda czary ufoludki ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Na rynku cywilnym na zamówienie były te nadwozia wytwarzane do lat 80. Wiadomo tylko, że na pewno powstały 4 karoserie w fabryce. Ile poza nią? Kilka źródeł mówi o kilkunastu lub kilkudziesięciu sztukach. Nie sposób to zweryfikować.
#syrena #fso #fsm #ciekawostkimotoryzacyjne #prl
Miało być w spoilerze ale nie umiem w wykop
http://www.syrena.nekla.eu/strona-400-arty_i_materialy_historyczne_fso_syrena_103_s_motor_1963r.html