Wpis z mikrobloga

Mirki, przygotowuje się do zakupu nowego autka. Jak na razie wybór padł na Forda Focusa MK2 przed liftem.
Co sądzicie o tym autku? Powinienem się wyrobić do 12k zł z kupnem i jakimiś naprawami na start?
Drugie pytanko, komisy oferują często jakieś dodatkowe ubezpieczenia na kilka miechów typu GetHelp, opłaca się to brać? Nie ma problemów z naprawami/odzyskaniem kasy?

#jakieauto #samochody #motoryzacja #kupnosamochodu #kupnoauta
  • 15
  • Odpowiedz
@KosmoDzban: z kupnem się wyrobisz, z ewentualnymi naprawami nie, im bliżej 10k tym gorszy stan, za 14k myślę że kupiłbyś już w przyzwoitym stanie
fajne auto, fajnie się prowadzi, powiedz jeszcze tylko, benzyna czy diesel?
o ile auto będzie zadbane to nie powinno się nic psuć, także z dodatkowym ubezpieczenie dałbym sobie spokój
  • Odpowiedz
@jempierozki: Brałbym 1.6 100KM w benzynie, z tego co czytałem to prosty silnik z małym spalaniem i zadowalającymi osiągami. W ostateczności 1-2 k pewnie mógłbym dołożyć. Są w tym modelu jakieś szczególne bolączki? W necie znalazłem same ogólniki.

@Mjestem Obczaiłem tego civica i opinie o nim są całkiem dobre. Jakiś konkretny silnik w nim polecasz?
  • Odpowiedz
@KosmoDzban: Focus Mk2 to definicja auta, które posiada nietypowe bolączki, ciężkie do zdiagnozowania ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Ale jak chcesz benzynę, to sporo tematów odpada. Teraz jest w miarę sucho, ale potrafi się w nich zbierać woda, szczególnie jak wersja z szyberdachem. Przyjrzyj się zegarom, czy nie świrują przy odpalaniu. Czy zamki chodzą jak trzeba. Potrafią się przycinać i odbijać centralny, zamknij i otwórz parę razy.
Ogólnie
  • Odpowiedz
@KosmoDzban: głównym problemem jest chyba rdza, w szczególności błotniki w okolicach tylnego zderzaka
nawet tdci nie są takie złe (sam mam znienawidzonego tutaj 1.8 i po za tym że ma mega turbo laga to całkiem fajny silnik, który jak na diesla sporo pali, albo to ja mam przyciężkawą nogę ( ͡~ ͜ʖ ͡°) )
  • Odpowiedz
nawet tdci nie są takie złe


@jempierozki: TDCi to są spoko silniki, szczególnie w wersji 1.6 - po jego wejściu na rynek długo nie było niczego, co w tej pojemności mogło się z nim równać.
1.8TDCi to jest natomiast trochę nieporozumienie, bo to 1.8TDDi (czyli rozwinięcie koszmaru każdego fordziarza, chociaż w wersji TDDi już nie takiego strasznego), tylko z dołożonym CR. Z 1.6 i 2.0 TDCi nie ma nic wspólnego.
  • Odpowiedz
@bidzej: 1.8 tdci może w czasach 90 konnego 1.9 tdi to faktycznie był koszmarny silnik, ale w dobie dzisiejszych silników nie jest taki zły, na pewno niezaprzeczalną zaletą jest brak dpf w każdym modelu i każdym roku (także można wyrwać dosyć nowe auto bez dpf)
  • Odpowiedz
@bidzej: 1.8 tdci to porażka ale w foce mk1, w mk2 dostał w miare bezawaryjny osprzęt siemensa. Kłopotliwy jest w nich chyba głównie egr, bo zintegrowany z kolektorem ssącym i kosztuje 1.5k bodajże. Po 2007 zamiast łańcucha rozrzadu na dole dostał pasek w oleju - dziadostwo o ktorym malo ktory mechanik pamięta. Wymiana obu pasków co 200k albo 10 lat. I radzę nie zaniedbywać, bo zerwany rozrzad w tym silniku to
  • Odpowiedz
@oli91: widocznie wszystko zależy jak zwykle od losowości, spotkałem się z autami które nie miały (pewnie taka sama sytuacja jak z 1.4 tdci gdzie na początku produkcji ford pchał dwumasy)
  • Odpowiedz
Według katalogu 1.6 tdci w focusach nie występuje bez dwumasowki w zadnej wersji mocy, w fiestach natomiast dwumasy w 1.6 tdci na pewno nie ma, zaś w 1.4 tdci występuje rodzaj ze stałym kołem jak i z dwumasowym bez zróżnicowania według jakiego kryterium pchali dwumasy. Ciekawa informacja z tym 1.4 tdci, bo osobiscie jeszcze dwumasu nie spotkałem :)
  • Odpowiedz