Aktywne Wpisy
lubie-sernik +809
Strasznie sie połamałem... Jestem na silnych lekach, na początku dawali mi nawet fentanyl. Czekam na operacje która będzie nie wiadomo kiedy.
Trzymajcie kciuki. Kc
Trzymajcie kciuki. Kc
Moseva +169
Kurde Mireczki, jestem tu 10 lat i pierwszy raz w życiu mam bordo ¯\(ツ)/¯
Co teraz? Zrywać z chłopakiem? Przechodzić na NEET?
#bordo
Co teraz? Zrywać z chłopakiem? Przechodzić na NEET?
#bordo
Czy kolej w Polsce jako taka jest napędzana tylko przez lokomotywę, czy w każdym wagonie jest zespół trakcyjny z silnikami a lokomotywa tylko odpowiednio moduluje prąd? Jak to wygląda?
w skrócie: Im więcej kół, i im więcej masy na każdym z nich, tym przyczepność staje się lepsza. Problemy zaczynają się tak naprawdę dopiero przy mokrych szynach, a najgorzej jest przy jesiennych opadach liści + deszcz. Wtedy w zasadzie przyczepność nie istnieje.
Główną zaletą kolei żelaznej wynikającą właśnie z niskich współczynników tarcia dynamicznego jest niskie zużycie energii na każdy przetransportowany kilogram. Jako że straty w oporach ruchu są dość niskie (przy prędkościach <200km/h) możemy spokojnie i tanio transportować duże ilości towarów. No i transport 3000 ton wymaga obsługi jednej/dwóch osób, zamiast jakiejś setki kierowców