Wpis z mikrobloga

Który samochód kupić: Kia Stonic czy Suzuki Vitara? Porównanie trochę różnych samochodów, ale zastanawiam się czy lepiej wziąć Stonica w lepszym wyposażeniu czy gołą VIarę, ale z napędem allgrip. No chyba, że już lepiej dołożyć ok 10k do lepszej wersji wyposażenia Suzuki, lub zrezygnować z allgrip? Są tu jacyś właściciele takich aut? Doradzicie coś?

#samochody #motoryzacja #suzuki #kia #kupautozmikro
  • 15
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 1
@wmaniak2 Jechalem ekspresowka i ponizej 80 bardzo dobrze trzymal sie drogi (byla burza). Przy 100-110 bylo czuc lekkie korekty (mylne wrazenie na kierownicy) allgripa ale nic gwaltownego. Dosc glosno, porownalem to do jazdy Superbem 150-160
  • Odpowiedz
@wmaniak2: Zapewne nie chcesz słuchać o używanych bo przecież każdy wie, że to zło powszechne, więc nie będę Cię męczył.
Miałem kontakt z kilkoma świeżymi suzuki i jak dla mnie to oni niech się lepiej skupią na robieniu motorów bo auta im nie wychodzą. Kia zdecydowanie lepiej goni europę (nowa optima jest zacna a stinger to już w ogóle). Niemniej zdarzają im się też wpadki. W rodzinie jest nowa kia
  • Odpowiedz
@wmaniak2: Ok no więc odebrałam Witka w sierpniu 20017 czyli jeżdzę niecały rok, na chwilę obecną przejechałam 14,5 k.
Mam wersję 1,6 120 koni manual. Wersja komfort z dokupionym 4x4, czujnikami przód tył (przodu nie używam) i jeszcze paroma dodatkami jak koło dojazdowe, jakieś osłonki itp.

Jeżdżę po mieście i po autostradzie (najczęściej Katowice-Kraków bo tam studiuję) i na takich trasach auto spisuje się jak dla mnie super. Najoptymalniej na autostradzie jeździ mi się z prędkością 140 km/h (ale to też mój komfort psychiczny XD) i tyle zawsze sobie pruję dopóki nie trafi się żadna zawalidroga. Głośność zupełnie normalna a i przy takiej prędkości można dalej swobodnie wyprzedzać.
Vitara ma kilka trybów (full allgrip, dołączany, auto i sport). Najczęściej jeżdżę teraz na sporcie bo jest zdecydowanie zrywniejszy (po mieście w Katowicach czytaj drogi szybkiego ruchu w 90%). Po jakichś osiedlowych uliczkach czy w ścisłym centrum zdecydowanie lepiej na Auto bo gaz jest mniej tkliwy.
Na sporcie serio jest całkiem
  • Odpowiedz
@nama: Jestem pod wrażeniem. Aż takiego opisu się nie spodziewałem. Nie wiem o co jeszcze mogę spytać... Nie brakuje ci czasem w trasie 6 biegu? Jakieś elementy wyposażenia, których brak w wersji podstawowej (nie wiem, tempomat)?
  • Odpowiedz
@wmaniak2: mnie osobiście zupełnie niczego nie brakuje, wiem że niebieski by bardzo chciał tempomat ja nigdy nie miałam to może dlatego mi go nie brakuje :D mnie natomiast zawsze marzyło się auto z automatem ale miałam do wyboru vitarkę albo wypasioną yariskę, jak teraz widzę na drogach te pierdki małe niezbyt urodziwe to cieszę się że nie kupiły mnie te bajery w tojocie.
Za zbędne uważam czujniki z przodu które i tak mam ciągle wyłączone już tłumaczę dlaczego,
Czujniki zakładane są fabrycznie tylko w najwyższej wersji, w pozostałych są zakładane w ASO. Co za tym idzie są to czujniki garażowe. I o ile tył spoko pika kiedy trzeba (prawie zawsze :P) tak przód potrafi się rozedrzeć np. na wyższe krawężniki albo na stający obok samochód na światłach. Dlatego też czujniki przednie są na guzik aby wyłączać je podczas jazdy i uruchamiać przy parkowaniu - no i jak już były wyłączone tak są :P

W komforcie masz klimę (jeżdżę sama w 95% więc niepotrzebna mi dwustrefowa), jest bluetooth baardzo fajnie działający i do niego odbieranie telefonu z kierownicy - super sprawa, czemu o tym piszę, bo fajnie że to jest w standardzie bo w innych markach typu honda czy toyota trzeba było za to dopłacać. Tak samo jak sterowanie z kierownicy radiem. Brakuje mi uwaga... lampki w bagażniku XD tak, w komforcie jej nie ma. No cóż :D
Dla mnie jakieś duże ekrany czy nawigacje (tylko google maps bym i tak używała więc na co mi to?)
  • Odpowiedz
@wmaniak2: i jak? Jeździłeś oboma modelami? Stoniq sprawia wrażenie bardziej nowoczesnego i wygodnego, lepiej się prowadzi, a przy okazji wszyscy się za nim oglądają, prawda? :)
  • Odpowiedz