Wpis z mikrobloga

Mirki z #prawokonsumenckie #prawo #rekojmia pytanie. Oddałem buty na rękojmię - rozkleiła się podeszwa. oddałem je 18 czerwca. Po ponad 2 tyg nie dostałem odpowiedzi - wybrałem się do sklepu i mówię, że z racji braku odpowiedzi przyjmuje sie że reklamacja rozpatrzona jest pozytywnie. Pani sprawdziła w systemie i niby rękojmia rozpatrzona pozytywnie i czekają na przesyłkę. Mówię ok spoko czekam. No ale dziś mamy 11 lipca a tu nadal nie mam ani wiadomości ani butów ;/ Jak wygląda to od strony prawnej? Czy faktycznie tyle muszę czekać teraz na wysyłkę? Która może trwać dzień a może trwać miesiąc? Na kwicie ze sklepu napisane jest "sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni kalendarzowych". Dzięki
  • 27
@Triak: W samej formule już jest błąd. Nie korzystasz z reklamacji a rękojmi. Powinieneś dostać od razu zwrot kasy lub takie same buty. U mnie się już sprawdziło dwukrotnie. Nie baw się w przesyłki jeśli zależy ci na czasie. Bierz kasę i kup gdzie indziej najwyżej. Pozderki
@Laska1929: Dzięki za odpowiedź, oczywiście skorzystałem z rękojmi i jest to napisane na kwicie ktróy otrzymałem. Chodzi mi o prawny punkt widzenia i podporę jakimś paragrafem co do słów. W innym sklepie od razu wymienili torbę, a tu w innym sklepie widzę będę się bujał z butami.
@Laska1929

W samej formule już jest błąd. Nie korzystasz z reklamacji a rękojmi

Czy język polski to twój język ojczysty? Naprawdę nie rozumiesz prostego słowa reklamacja? Po co poprawiasz go i piszesz głupoty?
@NieMogiem: Bardzo pomógł mi ten PDF, dziękuję, zwłaszcza przykład:
"Wojtek oddał buty do reklamacji zażądał ich naprawy. Sprzedawca poinformował,
że uznał reklamację za zasadną, ale buty są nadal reperowane. Wojtek doszedł do
wniosku, iż w przypadku tej konkretnej wady 2 tygodnie to wystarczający termin
na przywrócenie stanu zgodności z umową. W związku z powyższym złożył na ręce
sprzedawcy pismo, w którym zażądał zwrotu naprawionego obuwia w terminie 7
dni. Po bezskutecznym
@Volki: Tak. Język polski jest moim ojczystym językiem. Na kwicie jaki otrzymał nasz kolega jest napisane „reklamacja”. Nasz kolega korzystał z rękojmi. Może sprzedawca po prostu potraktował to jak zwykła reklamacje. Nie wydaje mi się bym napisał głupotę. Może źle mnie zrozumiałeś ?
@NieMogiem: zaciekawił mnie ten fragment "4.2.5. Pilnuj terminu na odpowiedź od sprzedawcy
Jeżeli w ramach reklamacji złożyłeś przedsiębiorcy jedno z następujących żądań:

naprawy towaru,

wymiany towaru na nowy,

obniżenie ceny ze wskazaniem obniżonej ceny,
a sprzedawca nie ustosunkował się do tego
w terminie 14 dni kalendarzowych
, należy
przyjąć, iż uznał Twoją reklamację za uzasadnioną. Nie może więc już podnosić,
że rzecz nie ma wady lub że powstała
@NieMogiem: -Mirek mówi ze oddał buty na rękojmie
-na kwicie jest „reklamacja”
-postępowanie sprzedającego bardziej podpada pod reklamacje niż rękojmie

Zwyczajnie przychodzi mi na myśl ze sprzedawca się #!$%@? i skorzystał z procedur reklamacji a nie dotyczących rękojmi.
Czy mogę zatem przyjąć, ze moje roszczenie wymiany na nowe jest zasadne i mam prawo się tego domagać?


@Triak: tak, jeśli nie odpowiedzieli w ciągu 14 dni oznacza to, że uznali Twoje żądanie z reklamacji
@NieMogiem: ok moim żądaniem była wymiana - czyli co wchodze do sklepu i z grubej rury mogę powiedzieć - dzień dobry ja po nowe byty przysługujące mi z tytułu rękojmi - zgadza się?
@Triak:

WAŻNA INFORMACJA!

Sprzedawca jest zobowiązany do wymiany rzeczy lub usunięcia wady w rozsądnym czasie i bez nadmiernych niedogodności dla Ciebie! Nie ma precyzyjnego terminu, w którym wadliwy towar powinien zostać przywrócony do stanu zgodnego z umową. Zależy to m.in. od charakteru wady (im bardziej skomplikowana, tym trudniej naprawić), dostępności towaru (w przypadku wymiany) czy też konieczności sprowadzenia części z zagranicy (w przypadku naprawy). Wszystko to nie powinno trwać dłużej, niż
@NieMogiem: tak widziałem to, jednak on mnie nie poinformował w ciągu 14 dni o niczym. Dopiero ja 17 dni po oddaniu na rękojmię poszedłem i zapytałem co jest grane. W związku z tym, że nie poinformował mnie o rozpatrzeniu w ciągu 14 dni przyjmuje się, że rękojmia została rozpatrzona pozytywnie a wniosek o kompletnie nowe buty zasadny i gotowy do zrealizowania. Czy tak?
Nie interesuje mnie, że dowiedziałem się 17 dnia
@NieMogiem: Tak tak wnioskowałem o wymianę na model wolny od wad. To jest zapisane na kartce którą otrzymałem. W związku z tym mogę zgodnie z prawem oczekiwać i żądać nowej pary butów?