Wpis z mikrobloga

Dydona (5) #lacunafabularniekartagina

-----------------------------------------------------------------------

- WIWAT KRÓLOWA DYDONA! WIWAT KARTAGINA!

Twój orszak z portu do Pałacu choć miał do pokonania zaledwie kilkaset metrów, został potraktowany jak parada zwycięstwa. Dziesiątki tysięcy Kartagińczyków hucznie świętowały kolejne zdobycze terytorialne państwa.

W głębi duszy wiedziałaś jednak, że czas na świętowanie jeszcze nie nastał. Twoje ostatnie posunięcia obudziły dwie potęgi ze snu. Karty zostały odkryte i nie trzeba wprawnego oka, by dostrzec początek pewnego dłuższego okresu. Okresu niepokojów władców, okresu mieszających się radości i smutku pospólstwa. Od tego momentu wielka polityczna gra toczy się na serio.

Wkroczyłaś do Sali Narad, gdzie czekała już na Ciebie Mała Rada. Minister Wywiadu ukłonił się pierwszy i zaczął mówić:

- Miłościwa Pani. Teraz, gdy jesteśmy u progu wojny, powinniśmy wzmocnić nasze działania kontrwywiadowcze. Nie możemy sobie pozwolić na przeniknięcie do naszego państwa szpiegów i sabotażystów. Będę potrzebował na ten cel 1 200 000 szekli.

Minister Wojny bez słowa wręczył Ci pionki do ułożenia na mapie świata, po czym ukłonił się, czekając wraz z resztą Rady na Twoje następne kroki.

-----------------------------------------------------------------------

II TURA:

Arkusz z budżetami i innymi danymi dostępny tutaj

Waszym zadaniem jest wskazanie obszaru działań oraz rodzaju podejmowanej akcji. Na danym obszarze można dokonać następujących akcji: inwazja, działania pokojowe (dyplomacja, handel) oraz szpiegowanie.

Inwazja wymaga jednej armii (10 000 żołnierzy), zawsze kończy się powodzeniem. Po dokonaniu inwazji otrzymujesz nowych rekrutów (dodawanych do puli inwazji na Rzym), jednorazową premię pieniężną z łupów, a żołnierze z armii atakującej, którzy przeżyli inwazję zostają również dodani do puli szturmu na Rzym. Wysokość premii uzależniona jest od bogactwa i zaludnienia regionu oraz sukcesu inwazji (modyfikowanego przez indywidualny poziom trudności). Więcej niż jedna inwazja w danej turze zmniejsza skuteczność i nagrody ze wszystkich inwazji. W całej rozgrywce możesz użyć tylko tyle inwazji, ile wielokrotności 10 000 armii miałeś na początku (przykładowo jeżeli zaczynałeś z 50 000 armii, możesz w ciągu całej gry przeprowadzić tylko 5 inwazji).

Pokojowe działania zawsze kończą się powodzeniem. Ich koszt oblicza się wzorem Poziom Truności x 500 000 szekli. Dwa pokojowe działania w turze powiększają ich łączny koszt dwukrotnie, trzy pokojowe działania trzykrotnie itd. Po udanym przejęciu terenu otrzymujesz nowych rekrutów (dodawanych do puli inwazji na Rzym) oraz stały miesięczny przychód z podatków na tym obszarze. Nie można przeprowadzać działań pokojowych na obszarach wokół Rzymu (obszar 9) oraz w mieście-stolicy Ateny (obszar 13)

Szpiegowanie na danym obszarze zmniejsza poziom trudności akcji. Działa dopiero od następnej tury. W obecnej fazie rozgrywki koszt szpiegowania jest podwojony w stosunku do pierwotnej ceny

Inwazja na Rzym wymaga minimum 30 000 żołnierzy i jest ostatnią akcją przeprowadzaną w grze. Po wskazaniu planu inwazji przeprowadzona zostanie symulacja i zostanie przedstawione indywidualne zakończenie. Inwazję na Rzym deklarujesz na początku tury zamiast innych akcji.

Podręczny spis obszarów:
1: Sagunt, Emporion
2: Massalia, Genua
3: Parma, Luna, Bononia
4: Istria, Salona, Ragusa, Epirus
5: Taranto, Telezja, Velia
6: Lakuna
7: Sycylia
8: Sardynia
9: Rzym bez stolicy
11: Półwysep Bałkański bez stolicy
12: Wyspy na Morzu Jońskim i Egejskim
13: Ateny - stolica
14: Nikomedia, Pergamon, Efez
15: Tars, Kition, Byblos

-----------------------------------------------------------------------

Podejmij decyzję, plusując jeden z dwóch komentarzy poniżej

>>ORAZ<<<


zadeklaruj akcje i obszary w komentarzu

-----------------------------------------------------------------------
Jeżeli nie chcesz widzieć postów tego typu, wrzuć tag #lacunafabularnieczarnolisto na czarno
  • 44
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@lacuna: A takie pytanie mi przyszło do głowy - jeśli chodzi o najemników, wspomnianych w pierwszej turze, musimy zaznaczyć, że ich bierzemy? Jeśli tak, to jakim obciążeniem dla budżetu są?
  • Odpowiedz
@Onde: Najemnicy byli dostępni jako alternatywna opcja do zgłoszenia przez graczy w trzecim miesiącu przy deklarowaniu armii. To miał być taki bonus dla proaktywnych.
  • Odpowiedz