Wpis z mikrobloga

@dsn1: właśnie ta nierentowność mnie zastanawia. kiedyś się opłacało, teraz nie? czy trzymane to było sztucznie za państwowy hajs. plus transport kolejowy jest z zasady chyba tańszy niż drogowy - tiry na tory? - więc chyba powinno się to kalkulować. plus ekologia, chyba lepiej wyprodukować prąd w elektrowni, niż spalać paliwo silnikowe w niskiej emisji. nie wiem, nie znam się, ale się wypowiem :P
@dsn1: Przez takie myślenie upada u nas kolejnictwo. Nie wszystkie połączenia mogą być rentowne to nie znaczy że nie watro ich utrzymać. Jeśli zlikwidujemy nierentowne linie dojazdowe to ludzie przestaną dojeżdżać do głównych i rentownie linie kolejowe przestaną być rentowne. ostatecznie okazuje się że nie ma gdzie jeździć bo większość tras jest pozamykanych. Czesi mają przysłowie by ostatni pociąg mógł pojechać pełny ostatni musi pojechać pusty.
Skoro połączenia są nierentowne, a pociągi miałyby wozić powietrze, to nie lepiej zamknąć linię i za zaoszczędzone pieniądze wyremontować drogę?


@dsn1: A droga jest rentowna? Przecież nie zarabia i tylko trzeba płacić za jej utrzymanie. ( ͡° ͜ʖ ͡°)