Wpis z mikrobloga

Mirasy, a4 b6 sedan 1.9 TDI 131km avf. Jeżdżę codziennie 80km w dwie strony obwodnicą z prędkością 120kmh na 6 biegu i udało mi się zejść minimalnie do 6.3l/100km według komputera. Dzisiaj było drugie tankowanie przy połowie baku i średnie pokazało 7.5l/100km w aplikacji. Mam dwa błędy, jeden to czujnik temperatury paliwa a drugi czujnik temperatury cieczy chłodzącej, gdzieś wyczytałem że to może być powodem wyższego spalania. Ktoś kto ma auto z tym silnikiem może się wypowiedzieć jak u niego wyglądało spalanie? Aa, jak auto odpalam z rana jak jest zimno to obroty na sekundę skaczą do 3tys i spadają od razu na 1200 i jak się chwile nagrzeje to już ma normalne 800-900, to kwestia tych czujników?
#motoryzacja #mechanikasamochodowa #samochody #audi #diesel #kiciochpyta
SuchyArbuz - Mirasy, a4 b6 sedan 1.9 TDI 131km avf. Jeżdżę codziennie 80km w dwie str...

źródło: comment_dU4hBYE1OLQM6Zg1p7HcxvJL5I25yU9m.jpg

Pobierz
  • 13
  • Odpowiedz
@SuchyArbuz: koledzy wyżej mają rację wymień najlepiej oba czujniki i spalanie wróci do prawidłowego poziomu. A te 6,3l/100km to normalny wynik w tym silniku, do 5l da się zejść ale to już emerycką jazdą albo mega precyzyjnym wbijaniem biegów i skupianiem się tylko na obrotach i prędkości. Za to takie 1.6 TDI z 6 biegowym DSG pali 5 w normalnej jeździe...
  • Odpowiedz
@SuchyArbuz: Jeśli chodzi o czujnik temperatury cieczy chłodzącej to nie pakuj się w zamienniki chyba, że chcesz go wymieniać co pół roku, przerabiałem to i lepiej zapłacić trochę więcej i mieć spokój i tak gdy pali się check engine auto będzie paliło więcej i to sporo.

W sprawie tego czujnika temperatury paliwa to pamiętam raz zimą wyskoczył mi jakiś błąd od niego, ale to było chyba z 1,5 roku temu
  • Odpowiedz
@SuchyArbuz: czujnik temperatury kiedyś w 1.9 110 KM objawiał się tak, że w losowych momentach na jałowym podbijał obroty o 300-400 RPM na kilkanaście sekund.
Po wymianie przeszło.
No i po wymianie czujnika się okazało, że termostat najlepsze lata też ma już za sobą. Po wymianie obu elementów śmiga do dzisiaj, żadnych problemów z układem chłodzenia.
  • Odpowiedz
@SuchyArbuz: wymień czujniki, no przeciez check-engine ci się nawet świeci, co to za Januszowanie 100zł na czujnikach?... Zależnie od temperatury paliwa dobierana jest odpowiednia porcja wtrysku, tak samo zależna jest temperatura wody - jeśli czujnik nie działa, przyjęta jest wartość najniższa, czyli sterownik dawkuje paliwo jakby silnik był zimny
  • Odpowiedz