Wpis z mikrobloga

@Grenek: Koło zmiennych faz rozrządu? Słychać takie terkotanie raz po raz? To benzyna czy diesel?
EDIT: Aaa widze po nazwie silnika. Benzyna, koło zmiennych faz przeczuwam. Wymieniałem u siebie w Volvo korzystając z okazji wymiany rozrządu bo samochód zaczynał brzmieć jak diesel, początkowo tylko raz po raz terkotał.
@Grenek: Jesli to Z18XE to nie ma tam kół zmienny faz rozrządu (wystepuja w Z18XER).
Tak na początek to przepustnica do wyczyszczenia, uwaga jest elektroniczna. Druga sprawa to do sprawdzenia cewka zapłonowa i świece, później sonda lambda. Najszybciej zobacz ta cewkę zapłonowa czy nie ma połamanych "fajek". Na koncu sterownik.
@Grenek: mialem tak samo w seacie silnik vw ,ale nie wiem jaka przyczyna. Sprzedałem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Co do przerywania.. tez mialem taki problem i wymiana cewki (zaplonowej?) rozwiazała problem
@zorq W tym silniku silniczek krokowy jest zintegrowany z przepustnica nie da się go w żaden sposób wyczyścić.
@Grenek powiem tak, z ta adaptacja to jedni mówią że nic nie trzeba, drudzy że trzeba na techa jechac, trzeci że po 100km na benzynie przepustnica sama się zaadoptuje. Ciężko mi powiedzieć co jest prawdą.
Co to samego czyszczenia to na necie są manuale z tym że nie wiem czy konkretnie do z18xe na
@zorq NET siedzi tylko w VC i Signum. Z tego co wiem to saabowa konstrukcja. Chyba najlepszy benzyniak właśnie w tych modelach, co do gazu to dużo ludzi ma w gazie i bez problemu. Oczywiście instalacja najlepiej trochę wyższa półka.